ایجاد کرسی علمی بین المللی در دانشگاه کاشان گامی در راستای توسعه علمی است

۰۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۰ کد : ۴۱۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۰
رئیس دانشگاه کاشان کیفی سازی آموزش و پژوهش را یکی از سیاست های دانشگاه بیان کرد و گفت: راه اندازی کرسی علمی بین المللی که برای نخستین بار در ایران در این دانشگاه به همت مهندس سعیدی راه اندازی شده است گامی در راستای توسعه علمی و بین المللی کردن این دانشگاه است

 

رئیس دانشگاه کاشان کیفی سازی آموزش و پژوهش را یکی از سیاست های دانشگاه بیان کرد و گفت: راه اندازی کرسی علمی بین المللی که برای  نخستین بار در ایران در این دانشگاه  به همت مهندس سعیدی راه اندازی شده است گامی در راستای توسعه علمی و بین المللی کردن این دانشگاه است.

 

دکتر عباس زراعت آلوده شدن  علم و پژوهش به سیاست را زنگ خطری برای تحقیقات دانست و اظهار داشت: باید سعی شود تا با با برنامه ریزی درست و ارائه طرح های کاربردی، پژوهش درراستای نیازها و حل مشکلات جامعه بکار گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه قرار  است چهار درصد تولید ناخالص داخلی کشور به پژوهش اختصاص یا‌بد، افزود: بودجه فعلی کشور زیر نیم درصد است ولی در بودجه سال 95 مقرر شده دو درصد تولید ناخالص ملی به پژوهش اختصاص یا‌بد که یک درصد آن باید از بخش دولتی و یک درصد بقیه از بخش خصوص تامین شود.

 

وی از دیگر برنامه های دانشگاه کاشان برای ارتقاء پژوهش را هدایت خیرین به امر پژوهش و فراهم کردن زیر ساخت تحقیقاتی بیان کرد و اظهار داشت: بنیاد نخبگان سعیدی و حمایت از نخبگان در ارائه طرح های تحقیقاتی کاربردی یکی از اقداماتی است که  مهندس سعیدی در این دانشگاه دنبال می کند.

 

رئیس دانشگاه کاشان از راه اندازی آزمایشگاه مرکزی دراین دانشگاه خبر داد و  گفت: این مرکز به منظور بهره برداری مناسب از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی  راه اندازی می شود و به عنوان آزمایشگاه همکار برای آزمایشگاه های کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی تاسیس پارک علم و فناوری خصوصی دراین دانشگاه را از دیگر برنامه های پیش روی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه همچنین تاسیس و تقویت شرکت های دانش بنیان را در نظر دارد.

 

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: برای تقویت تحقیقات کاربردی، این دانشگاه در نظر دارد با تشکیل اتاق فکر از مغزهای متفکر استفاده کند.

 

وی سفرهای علمی استادان دانشگاه به صنعت را از دیگر سیاست های دانشگاه بیان کرد و افزود: برای ارتباط هرچه بیشتر علم و صنعت اعضای هیأت علمی این دانشگاه آمادگی دارند چند روز در خدمت صنعت باشند .

 

رئیس دانشگاه کاشان به تشکیل شورای پژوهش و فناوری در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این شورا با 9 کمیته به منظور ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با شهر و مدیریت شهری تشکیل شده که آمادگی دارد برای هر نیاز شهر، استادان دانشگاه طرح های تحقیقاتی ارائه دهند.

 

دکتر زراعت از ارتقای بودجه پژوهشی دانشگاه از 2درصد به 15 درصد خبر داد و افزود: دانشگاه کاشان به لحاظ حمایت از پژوهش رتبه دوم را در بین دانشگاه های کشور کسب کرده است.

 

وی راه اندازی اندیشگان را از دیگر فعالیت های پژوهشی دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: در این اندیشگان با حضور اندیشمندان ، محققان و کارشناسان برجسته کشوری مسایل مختلف کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

 

رئیس دانشگاه کاشان به انعقاد تفاهم نامه همکاری با 10 دانشگاه بین المللی اشاره و تصریح کرد: فرانسه، سوئیس، اتریش، هند و عراق از جمله کشورهایی هستند که دانشگاه کاشان با دانشگاه های آنها تفاهمنامه همکاری امضاء کرده است.

 

دکتر زراعت همچنین از انعقاد یک تفاهمنامه همکاری با دانشگاه ایلینویز امریکا در هفته آینده خبر داد و تاکید کرد: این تفاهمنامه ها باب همکاری و روابط بیشتر دانشگاه کاشان با مراکز علمی دنیا خواهد شد.

 

وی تاسیس شعبه آی سی تی پی را  از برنامه های پیش روی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: پژوهشکده رصدخانه ملی نیز به زودی برای ارتباطات هرچه بیشتر علمی بین المللی با اندیشمندان جهان در این دانشگاه افتتاح می شود.

 

رئیس دانشگاه کاشان به طرح استاندار فرش و گلاب  اشاره کرد و با اشاره به پیشتازی کاشان در زمینه فرش و گلاب افزود:در حال حاضر این صنایع افت کرده لذا دانشگاه در نظر دارد با طرح های کاربردی این صنایع را رونق بخشد.

نظر شما :