بنیاد نخبگان سعیدی زمینه ساز تبدیل علم به فناوری و ثروت است

۰۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۰ کد : ۴۱۹۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۹
بنیاد نخبگان سعیدی زمینه ساز تبدیل علم به فناوری و ثروت است

مدیر عامل بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان گفت: بنیاد نخبگان سعیدی زمینه تبدیل علم به فناوری ، محصول و ثروت را فراهم می  سازد.

 دکتر حمیدرضا فهیمی تبار در جمع  خبرنگاران اظهار داشت: این بنیاد به همت مهندس علی سعیدی کارآفرین خوش فکر و دانش محور سال 1391 در دانشگاه کاشان تاسیس شده است.

وی  حمایت از نخبگان را هدف اصلی این بنیاد عنوان کرد و افزود: بنیاد نخبگان سعیدی  زمینه شکوفایی و هدایت استعدادهای درخشان علمی و فناوری از طریق ارائه کمک ها و خدمات حمایتی مادی و معنوی به نخبگان، پژوهشگران و کارآفرینان را فراهم می سازد.

مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان سعیدی ضمن آماده سازی بستر اجرایی تولید علم و فناوری، به منظور تجاری سازی ایده های نوین و بهره مند شدن مردم از نتایج آن ها در کشور فعالیت نموده و در تلاش است تا فرهنگ پژوهش و فناوری را در سطح جامعه ترویج و توسعه دهد

دکتر فهیمی تبار به برگزاری دو همایش نخبگان سعیدی در دانشگاه کاشان از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: در همایش نخبگان سعیدی که هفته گذشته در این دانشگاه برگزار شد از ممتازین رتبه های زیر 100 کنکور سراسری و دانشجویان نخبه دانشگاه های منطقه فرهنگی کاشان تجلیل شد.

وی اظهار داشت: بر اساس اساسنامه بنیاد نخبگان سعیدی، برگزیدگان المپیادهای علمی معتبر داخلی و جهانی و نفرات  اول تا سوم المپیادهای معتبر جهانی و بین المللی و برگزیدگان از میان افرادی که برای حل مشکلات ملی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور طرح و راهکارهای مناسبی ارائه کرده اند به عنوان فرد نخبه به شمار می روند.

دکتر فهیمی تبار با اشاره به اینکه کاشان در طول تاریخ شخصیت های ممتازی ر زمینه های مختلف علمی داشته است افزود: ارتباط بین صنعت و دانشگاه ارتباط کامل و درخور توجهی نیست که باید برای تبدیل علم به فناوری ومحصول این ارتباط بیشتر شود.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان افزود: نخبگان منطقه فرهنگی کاشان باید با ارائه طرح ها و ایده های خلاقانه خود سعی کنند کمبودهای مدیریت شهری را نیز به وضعیت مطلوب برسانند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

نظر شما :