شهردار کاشان گفت: پژوهش های کاربردی گامی در راستای توسعه مدیریت شهری است

۰۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۴۹ کد : ۴۱۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۲۲
شهردار کاشان گفت: پژوهش های کاربردی گامی در راستای توسعه مدیریت شهری است.

شهردار کاشان گفت: پژوهش های کاربردی گامی در راستای توسعه مدیریت شهری است.

مهندس ناظم رضوی در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه آموزشی و پژوهشی  دانشگاه کاشان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خرد جمعی  و تصمیم مبتنی بر پژوهش، صرفه جویی اقتصادی  و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

وی از ایجاد مرکز پژوهشی شهرداری و شورای شهر کاشان خبر داد و افزود: این مرکز محلی برای تجمع و تبادل نظر پژوهشگران برای رفع معضلات شهری  و توسعه و آبادنی کاشان خواهد بود.

شهردار کاشان اظهار داشت: با همکاری سازمان ملی  در سطح شهرهای اسلامی دبیرخانه دائمی خانه ی مجمع جهانی شهر های اسلامی در کاشان دایر می شود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهر کاشان در باب معماری ساخت سکونت گاه ها اظهار امیدواری کرد: تا با راه اندازی دبیرخانه خانه ی اسلامی در کاشان و  با استفاده از تجربیات محققان و پژوهشگران بتوان این شهر را توسعه بخشید.

مهندس ناظم رضوی تهیه و  تدوین منشور حقوق سکونت در اسلام، تهیه دائرة المعارف خانه در اسلام و برگزاری نخستین اجلاس جهانی خانه به میزبانی کاشان را از محورهای کارگروه این دبیرخانه عنوان کرد و افزود: این موارد، زمینه مناسبی برای دانشگاه کاشان است که بتواند طرح های تحقیقاتی خود را متناسب با الگوی شهرهای اسلامی در زمینه های فضای سبز، استفاده از انرژی های نوین و معماری اسلامی ارائه دهد.

شهردار کاشان اظهار امیدواری کرد: با همکاری دانشگاه کاشان این شهر را  با داشته ها و ظرفیت های بالقوه ای که دارد بتوان در عرصه ملی و بین المللی معرفی و ارتقاء بخشید.

در این مراسم از شهردار کاشان به عنوان حامی پژوهشی دانشگاه کاشان تجلیل و شهرداری کاشان نیز از استادان دانشگاه کاشان که درزمینه پژوهشی مدیریت شهری با شهرداری همکاری داشتند تجلیل کرد.


نظر شما :