معاون وزیر علوم: دانشگاه کاشان در زمینه جذب خیرین، سرآمد آموزش عالی کشور است

۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۷ کد : ۴۱۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۴
معاون وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان در زمینه جذب خیرین، سرآمد آموزش عالی کشور است.
 

 معاون وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان در زمینه جذب خیرین، سرآمد آموزش عالی کشور است.

 

دکتر مجتبی صدیقی در حاشیه همایش نخبگان سعیدی در دانشگاه کاشان اظهار داشت: حرکت این دانشگاه علاوه بر جذب خیرین وساخت فضاهای آموزشی، در خصوص حمایت از دانشجویان بی بضاعت و تهیه کتاب برای دانشجویان بی بضاعت ستودنی است.

 

وی افزود: حضور خیرین بار معنوی و فرهنگی مثبتی در دانشگاه ها بوجود می آورند و زمینه رشد و تعالی دانشجویان را فراهم می سازند.

 

وی با بیان اینکه آموزش عالی کشور به واسطه نیازها و هم به جهت قداستی که دارد زمینه مناسبی برای حضور خیرین است افزود: خیرین همانگونه که در مدرسه سازی، مسجد سازی و بقیه موارد نقش داشتند در آموزش عالی نیز به شکل ویژه ای حضور و مشارکت دارند.

 

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: بر همین مبنا وزارت علوم، بنیاد خیرین آموزش عالی را تاسیس و در سال جاری به طور رسمی کارش را شروع کرد.

 

دکتر صدیقی اظهار داشت: از زمان تاسیس این بنیاد در خردادماه تاکنون کلنگ حدود پنج خوابگاه در کل دانشگاه های کشور با مشارکت خیرین به زمین زده شده است.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تقدیر از نخبگان دانشجو را از دیگر برنامه های وزارت علوم بیان کرد و افزود: آئین نامه تقدیر از دانشجویان تغییر و اصلاح شده و بر اساس این آئین نامه که به تصویب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رسیده ،دانشجویی نخبه محسوب می شود که در دانشگاه نخبه باشد و انتخاب شود.

 

 دکتر صدیقی گفت: به زودی برنامه زمانبندی این آئین نامه به دانشگاه ها اعلام می شود تا دانشجویان نخبه انتخاب و از آنها تقدیر و به وزارت علوم معرفی گردند تا در رقابت کشوری هم حضور یابند.

 

وی افزود: امکان ادامه تحصیل بدون آزمون ، تقدیرهای مادی و فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکترای برتر برای تحصیل در خارج از کشوربا هزینه دولت از امتیازات انتخاب دانشجویان نمونه و نخبه است.

 

معاون وزیر علوم به تجلیل حدود 60 دانشجو برتر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان در اردیبهشت امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در سال آینده نیز40 دانشجوی برتر دانشگاه‌های کشور که در بحث مقالات و سایر مؤلفه‌ها برتر بوده‌اند، توسط دانشگاه‌ها انتخاب و به وزارت علوم معرفی می‌شوند.

 

 

نظر شما :