حجت الاسلام قرائتی: دانشجویان همراه با تحصیل باید هنر فرا گیرند

۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۷ کد : ۴۱۷۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۸
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دانشجویان باید در کنار تحصیل علم و دانش، هنر و مهارت های فنی را فرا گیرند.
 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دانشجویان باید در کنار تحصیل علم و دانش، هنر و مهارت های فنی را فرا گیرند.

حجت الاسلام محسن قرائتی در سلسله نشست های درس هایی از قرآن در دانشگاه کاشان با اشاره به تعداد زیاد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: از آنجا که برای این همه دانشجو در آینده فرصت استخدامی در دستگاه های دولتی فراهم نیست دانشجویان با دارا بودن مهارت می توانند مشکل بیکاری و اشتغال خود را تضمین نمایند.

وی داشتن تفکر مدرک صرف را نادرست دانست و افزود: باید به هنر مدرک داد نه به محفوظات ذهنی.

استاد علم و اخلاق، مشکل جامعه را نبود مدیریت بیان کرد و گفت: باید از فکر و استعدادهای خلاق جوانان به درستی استفاده شود و با برنامه ریزی و مدیریت درست، امور را انجام داد.   

وی از دانشجویان خواست تا بیشتر به فکر خودشان باشند و از کار و تلاش هیچ موقع فرار نکنند.

استاد حوزه و دانشگاه حفظ دین و فرهنگ را مورد تاکید قرار داد و افزود: در دانشگاه باید از اسلام شناس دعوت کرد تا مباحث دینی، مذهبی و اسلام و نظام هستی را به درستی برای دانشجویان تبیین کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور توجه به مسایل فرهنگی را لازم دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه بودجه فرهنگی در کشور به هدر می رود و در مصارف صحیح استفاده نمی شود.

حجت الاسلام قرائتی ورزش کردن را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: ورزش تیراندازی و شنا از ورزش های مفید است که همه باید فراگیرند.

وی مطالعه و فراگیری علم در راستای رفع نیازهای جامعه را لازم دانست و خاطر نشان کرد: پژوهش ها باید از حالت لغوی بیرون بیاید و بیشتر کاربردی و در راستای رفع نیازها و برطرف کردن مشکلات جامعه باشد.

حجت الاسلام قرائتی، داشتن ادب ، اخلاق و تواضع را مورد تاکید قرار داد و افزود: هنگامی که درس و مدرک باشد ولی ادب و تواضع نباشد جامعه به بیراهه کشیده می شود.

وی خاطر نشان کرد: آن چیزی که برای جوان مهم است این است که خودش را بشناسد و قدر خود را بداند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ازدواج را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: دانشجویان در انتخاب همسر، تحقیق و دقت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام قرائتی جوانان کشورمان را از ذخایر معنوی کشور بیان کرد و اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل دشمن اصلی جوانان ماست و در شبکه های مجازی سعی دارند برای از بین بردن اذهان و عدم رشد و پیشرفت جوانان، آنچه که باعث هرزگی است برای شما ارسال کنند.

 

نظر شما :