تقدیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از برگزاری مراسم 15 آذر به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه کاشان

۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۷ کد : ۴۱۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۳۸
نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان از برگزاری مراسم روز دانشجودر دانشگاه کاشان تقدیر وتشکر کرد وگفت: در دانشگاه کاشان بحمدالله مراسم بسیار خوبی در روزپانزدهم آذر به مناسبت روز دانشجو برگزار شد
 

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان از برگزاری مراسم روز دانشجودر دانشگاه کاشان تقدیر وتشکر کرد وگفت: در دانشگاه کاشان بحمدالله مراسم بسیار خوبی در روزپانزدهم آذر به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه این هفته  روزشانزدهم آذر را به ملت بزرگ ایران وبه همه دانشگاهیان ودانشجویان تبریک گفت واظهار داشت: فلسفه پیدایش نهضت دانشجویی و شانزدهم آذرماه از پس لرزه های کودتای 28 مرداد بود.

وی افزود: این آغاز جنبش ونهضت دانشجویی در ایران، یکی بی کفایتی و بی غیرتی دولتمردان رژیم کودتایی که تحت نفوذ و سلطه وسیطره آمریکا و انگلیس بودند و از خود هیچ اراده واختیاری نداشتند و  از سوی دیگر حریت، آزاد اندیشی وغیرت وتعصب ملی وایرانی که در نسل جوان و دانشجویان آن زمان ظهور پیدا کرد وتا امروز باقی مانده است را نشان داد.

امام جمعه کاشان یکی از بحث های مهم سیاسی در قرآن را بحث استکبار شناسی بیان کرد و گفت: دولتمردان ما امروز باید این بحث را در پای مجلس علمای بزرگ، مجتهدین وفقها بنشینند و بحث استکبار شناسی را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه نشانه اقتدار در حکومت توحیدی این است که حکومت ودولتمردان توحیدی نباید در برابر استکبار خضوع وخشوع وکوچکی نشان دهند افزود: نباید به استکبار اعتماد داشته باشند همانطور که حضرت امام و مقام معظم رهبری مکرر  فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست این را باید نخبگان ما، اساتید دانشگاه، تحلیلگران بدانند.

وی خاطر نشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا متن و نص صریح آیه قرآن است و این را باید رهبران جامعه، دولتمردان، مدیران آموزش عالی، روسای دانشگاه ها اساتید دانشگاه ها توجه داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از مدیران آموزش عالی، رؤسا و اساتید دانشگاه ها خواست تا این نهضت دانشجویی را پرورش دهند و مباحث علمی آن را برای جوانان بیان کنند.

آیت الله نمازی تاکید کرد: به جای اینکه از این فرصت و واقعه ماندگار تاریخ جنبش دانشجویی به درستی استفاده شود ولی امروز در جامعه در دانشگاه های ما متاسفانه منشا اختلاف شده است و دانشجویان دسته دسته شدند یک عده انجمن اسلامی، یک عده بسیج، یک عده گروه های مختلف و اینها به مصلحت کشور نیست.

 

نظر شما :