مدیر مرکز تحقیقات مسکن وشهرسازی اصفهان: دانشگاه ها بازوی توانمند توسعه شهری هستند

۱۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۶ کد : ۴۱۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۵
مدیر دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی گفت: دانشگاه ها بازوی توانمند مدیریتی وتوسعه شهری هستند.
 


مدیر دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی گفت: دانشگاه ها بازوی توانمند مدیریتی وتوسعه شهری هستند.

 

حسین حجتی در دانشگاه کاشان به پتانسیل مثبت وقوی دانشگاه کاشان اشاره کرد واظهار داشت: این دانشگاه با توجه به قدمت ، اعضای هیات علمی متخصص وکارآزموده وتعدد دانشکده ها و رشته ها در زمینه های مختلف ، نقش بسزایی در توسعه و بهینه درطرح های این مرکز می تواند داشته باشد.

 

وی پژوهش های کاربردی را مورد تاکید قرار داد و افزود: خیلی از تحقیقاتی که انجام می شود متاسفانه کتابخانه ای است و باید با کاربردی کردن پژوهش ها سعی شود تا مشکلات شهری در زمینه های مختلف مرتفع شود.

 

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین این مرکز با دانشگاه کاشان خبر داد و خاطر نشان کرد: انعقاد این تفاهم نامه علمی-پژوهشی که به زودی انجام می شود با هدف استفاده از امکانات وتجهیزات موجود این مرکز و دانشگاه وحمایت از طرح های پژوهشی است .

 

وی خاطر نشان کرد: استفاده از طرح های پدافند غیرعامل، انرژی و  فناوری های نوین در توسعه پایدار حایز اهمیت است.

 

ایشان افزود:با انعقاد این تفاهم نامه  آزمایشگاه هایی که در اختیار مرکز است  جهت استفاده  اساتید ودانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی قرار داده می شود.

 

وی برگزاری دوره های آموزشی وتحقیقاتی را ا ز جمله موارد این تفاهمنامه بیان کرد وگفت: با برگزاری دوره های آموزشی ، گواهینامه فنی نیز در پایان دوره به شرکت ها ارائه می شود.

 

حجتی ابراز امیدواری کرد: با توجه به سیاست هایی که پیگیری می شود پژوهش را به صورت کاربردی بتوانیم داشته باشیم وگام های بزرگی را در این زمینه برداریم.

 

 


نظر شما :