دکتر معین: دانشجو باید در خدمت جامعه باشد

۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۱ کد : ۴۱۶۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۶۱
وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجو و استاد باید در خدمت جامعه باشند.
وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجو و استاد باید در خدمت جامعه باشند.

دکتر مصطفی معین در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه کاشان با تبریک این روز یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه را آموزش و پژهش و تربیت درست دانشجویان دانست و اظهار داشت: آموزش و پژوهش باید در راستای رفع معضلات باشد و دانشگاهی که نتواند مشکلات جامعه را برطرف کند آن دانشگاه نیست.

وی شانزدهم آذر روز دانشجو را شناسنامه و هویت دانشجویان بیان کرد و افزود: این روز فرایندی است که طی 60 سال با فراز و نشیب هایی طی شده و با کودتای 28 مرداد 1332 شکل گرفت و در شانزدهم آذر همان سال  نخستین جرقه اعتراض و مقاومت ملی توسط جنبش دانشجویی زده شد.

دکتر معین فعالیت‌های دانشجویان برای دفاع از آزادی و حقوق مردم را ستودنی دانست و افزود: دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و چه با حضور خود در جبهه و چه در پشت جبهه و همچنین در دوره سازندگی و جنبش مردمی دوم خرداد نقش بسزایی داشتند.

وی، تشکل‌های دانشجویی را نهاد مدنی بیان کرد و افزود: دنیای امروز دنیای نهادهای مدنی و مردمی و خودجوش است و اینها بازوان دولت هستند که هدفشان رفع مسایل اجتماعی است.

دکتر معین وقوع آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، بزهکاری، مردم آزاری و کودک آزاری را ناشی از جامعه آسیب دیده بیان کرد و گفت: دانشجویان باید در راستای رفع این معضلات همت گمارند.

در این برنامه که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان برگزار شد بیانیه این انجمن به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو قرائت شد.

 

 


نظر شما :