تجدید میثاق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان با آرمان‌های شهدا

۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۷ کد : ۴۱۵۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۸۶
اعضای انجمن اسلامی دانشجویان به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی با حضور در مزار گلزار شهدای گمنام دانشگاه، با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید میثاق نمودند.
 

 شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی با حضور در مزار گلزار شهدای گمنام دانشگاه، با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید میثاق نمودند.

رئیس دانشگاه کاشان ضمن تشکر از  شورای مرکزی انجمن اسلامی از این اقدام، حفظ ارزشهای انقلاب و یاد و خاطره شهدا را لازم دانست و افزود: باید به بهترین وجه حافظ خون شهدا در جامعه بود و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به خوبی محافظت کرد.

 

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه در دانشگاه کاشان تعداد زیادی از مدیران و همکاران ما بسیجی و جانباز هستند اظهار داشت: نباید صحنه‌ها و فضاهای مقدس را خالی کنیم تا عده‌ای به نام ارزشی نفوذ کنند و به ارزش‌ها و افرادی که مصادیق بارز ارزش و بسیجی‌بودن هستند تهاجم ببرند.

 

وی خاطر نشان کرد: رهبر و نهاد رهبری در قانون اساسی به هیچ‌کس تعلق ندارد و ارزش‌ها متلعق به همه‌ی اقشار جامعه است.

 

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: ما باید به خاطر اعتقادمان با شهدا پیمان ببندیم، نه اینکه استفاده‌ی ابزاری از آنها بکنیم.

 

وی فعالیت های انجمن اسلامی را خوب ارزیابی کرد و گفت: تا زمانی که انجمن اسلامی در خط ارزش‌ها و قانون و ولایت حرکت کند، ما نیز این تشکل را به مانند همه تشکل ها حمایت می‌کنیم و درخواست می‌کنیم که فعالیت‌های ارزشی واقعی را گسترش دهند.

 

معاون دانشجویی دانشگاه کاشان نیز با تشکر از حسن عمل انجمن در روز اربعین حسینی، گفت: استفاده ابزاری از جانب هیچ‌کس پسندیده نیست.

 

دکتر شیخ زاده با اشاره به اینکه بسیاری از شهدایمان از ما لایق تر و پرتلاش تر بودند اظهار داشت: ما خود را مدیون کسانی می‌دانیم که برای حفظ کشور تلاش کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: همه‌ی ما مسلمان و تابع ولایت هستیم ودر عین حال هم سلایق و نظرات متفاوتی داریم.

 

وی با بیان اینکه انجمن اسلامی در زمان جنگ نیز مسائل مربوط به جبهه و جنگ و همچنین مسائل سیاسی را در دانشگاه‌ها می چرخاند افزود: دانشجویان بایستی با تدبیر رفتار کنند که کسانی که سلایق متفاوتی با ما دارند از آن به عنوان هجمه علیه ما استفاده نکنند.

 

دکتر شیخ زاده  کسانی را که در کنار درس و مشکلات دوران دانشجویی در تشکل‌ها فعالیت می‌کنند، ایثارگر نامید و گفت: ما وظیفه داریم به گونه ای با دانشجویان برخورد کنیم که درآینده مدیران موفقی شده و جایگزین ما بشوند و به رشد و تعالی جامعه کمک کنند.

 

در پایان حجت‌الاسلام شیخ‌زاده، مدیر فرهنگی دانشگاه نیز اقدام انجمن اسلامی را در این روز ارزشمند توصیف کرده و از انجمن اسلامی دانشجویان بابت این برنامه تشکر کرد.

 

شورای مرکزی انجمن اسلامی پس از قرائت فاتحه برای شهدا و اعلام پایبندی به مسیری که این تشکل از پیش از انقلاب به ان متعهد بوده و در راستای آن تلاش کرده است، دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را در ارتباط با مقوله‌ی ایثار و شهادت بیان کردند.

 

در این مراسم، عموزاده از اعضای انجمن اسلامی، دفاع مقدس و شهیدان دفاع مقدس را در امتداد عاشورا و شهدای کربلا دانست و افزود: شهیدان، جانبازان و دفاع مقدس مقوله‌های ملی، مذهبی و فراجناحی ایرانیان هستند.

 

وی افزود: کسانی که ایثار و شهادت را جناحی می‌کنند، بزرگترین ظلم را به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت روا می‌دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: نگاه ابزاری به شهدا و دفاع مقدس باعث می‌شود نگاه مردم به این امر مقدس تحت تأثیر سیاست‌بازی‌های غلط قرار بگیرد.

 

این عضو فعال فرهنگی در ادامه ضمن انتقاد به گسترش نگاه‌های سلیقه‌ای و نگاه جناحی به شهدا و ایثارگران و جانبازان، توهین و هتک حرمت تمامی جانبازان و شهدا را امری ناپسند و غلط دانست و افزود: نگاه ابزاری به این مقوله اینجا مشخص می‌شود که عده‌ای بدترین هجمه‌ها را علیه جانبازان و ایثارگران که مانند آنطور که آنان می‌خواهند نمی‌اندیشند، به راه می‌اندازند و با کمال تأسف حرکت خود را ارزشی تعبیر می‌کنند.

 

در این برنامه، نمایندگانی از شورای مرکزی فعلی، شورای مرکزی سال قبل انجمن، شورای عمومی انجمن و هیئت موسس انجمن اسلامی حضور داشتند و دکتر عباس زراعت رییس دانشگاه، دکتر قنبرعلی شیخ‌زاده معاون دانشجویی، دکتر حسین ستار معاون فرهنگی و حجت‌الاسلام شیخ‌زاده مدیر فرهنگی دانشگاه نیز شرکت کردند.

 


نظر شما :