رئیس انجمن علمی فرش ایران خبر داد: دایره المعارف فرش ایران تالیف می‌شود

۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۷ کد : ۴۱۵۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۴
رئیس انجمن علمی فرش کشور از تالیف دایره المعارف فرش ایران خبر داد و گفت: تاکنون بیش از دو هزار صفحه مطلب علمی برای دایره المعارف فرش گردآوری شده است.
 

رئیس انجمن علمی فرش کشور از تالیف دایره المعارف فرش ایران خبر داد و گفت: تاکنون بیش از دو هزار صفحه مطلب علمی برای دایره المعارف فرش گردآوری شده است.

 

 دکتر امیرحسین چیت سازیان در همایش ملی فرش دستبافت خراسان جنوبی و چهارمین همایش ملی دانشجویان و دانش آموختگان فرش دستبافت با بیان این مطلب، اظهار کرد: امید است دایره المعارف فرش تا پایان سال جاری به ویرایش نهایی برسد و به عنوان سند بزرگ علمی فرش تقدیم جامعه شود.

 

وی با اشاره به قدمت دیرینه تولید فرش در خراسان جنوبی، بیان کرد: هنر تولید فرش دستبافت در برخی از مناطق به فراموشی سپرده شده و این در حالی است که مردم خراسان جنوبی همچنان در این زمینه نقش آفرینی می‌کنند.

 

 چیت سازیان با بیان اینکه روستاییان خراسان جنوبی علاوه بر هنر فرش در دیگر زمینه‌ها مانند کشت زرشک، عناب و زعفران نیز در جایگاه بالایی قرار دارند، تاکید کرد: مسئولان استانی این منطقه باید توسعه روستایی را محور توسعه این استان قرار دهند.

 

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش فرش دستبافت خراسان جنوبی، بیان کرد: این همایش به منظور شناسایی ویژگی‌ها و معرفی پتانسیل‌های فرش خراسان جنوبی به عنوان یکی از خاستگاه‌های کهن فرش ایران برگزار شده است.

 

رئیس انجمن علمی فرش ایران، حمایت از سیاست‌های توسعه پایدار مناطق مرزی و روستایی و اقتصاد مقاومتی بر اساس تولید فرش دستبافت را از دیگر اهداف برگزاری این همایش دانست و افزود: آینده پژوهی فرش دستبافت خراسان جنوبی و ایران، فناوری و مواد اولیه فرش دستبافت، اقتصاد و بازار یابی فرش دستبافت و تاریخ شکوفای فرش خراسان جنوبی از محورهای برگزاری این همایش است.

 


نظر شما :