رئیس دانشگاه کاشان: ارائه کارت‌های اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان لازم است

۰۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۱ کد : ۴۱۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۸۳
رئیس دانشگاه کاشان گفت: باید به دانشجویان و استادان دانشگاه کارت‌های اعتباری و بن کارت های کتاب ارائه شود.
 

 رئیس دانشگاه کاشان گفت: باید به دانشجویان و استادان دانشگاه کارت‌های اعتباری و بن کارت های کتاب ارائه شود.

 

دکتر عباس زراعت در مراسم تجلیل از یاوران کتاب کاشان در فروشگاه کتاب ساربوک، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را برای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی لازم دانست و اظهار داشت: باید زمینه‌های دسترسی آسان دانشجویان به کتاب فراهم شود و دانشجویان واستادان بتوانند کتاب را با سوبسید دریافت کنند.

 

وی به حمایت دولت از نویسندگان و ناشران کتاب تاکید کرد و افزود: دولت باید برای نویسندگان امتیازاتی قائل شوند و حمایت‌هایی را به صورت ویژه داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: کتاب‌ ها باید درجه بندی و طبقه بندی شود و به نویسندگان برتر امتیاز داده شود.

 

دکتر زراعت با اشاره به سفارش و تاکیدات ائمه معصومین (ع) بر مطالعه و کتاب خوانی افزود: باید کتاب در سبد خانوار هر خانواده ایرانی وجود داشته باشد تا یک ارتباط تنگاتنگ بین مردم و کتاب لحاظ شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز در این مراسم  میزان سرانه مطالعه در کاشان را پایین دانست و گفت: همه باید برای ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

 

دکتر جوادی از کتابفروشی ساربوک و معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان در برپایی این مراسم قدردانی کرد و اظهار داشت: هر اقدامی که باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم شود، مسلماً ابزاری برای خدمت به فرهنگ جامعه است.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء کتاب و کتابخوانی، توسعه فرهنگی و علمی شهر را به همراه دارد و  فرهنگ صحیح مطالعه همچنین می‌تواند در جذب گردشگر اثر‌گذار باشد.

 

 معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم به نقش و جایگاه کتاب در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: با ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش و توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شاهد بود.

 

دکتر حسین ستار اظهار داشت: معاونت فرهنگی به منظور گسترش فرهنگ کتابخوانی آماده همکاری با نهادها و مجموعه های فرهنگی شهر است.

 

در پایان این مراسم از یاوران  و ترویج دهندگان کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.


نظر شما :