رئیس دانشگاه کاشان: هنر نقش بسزایی در ارتقاء اخلاق و فرهنگ دارد

۳۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۰ کد : ۴۱۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۳۸
رئیس دانشگاه کاشان گفت: هنر نقش بسزایی در دین افزایی، ارتقاء و تعالی ارزشهای اخلاقی و اخلاق مداری دارد.
 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: هنر نقش بسزایی در دین افزایی، ارتقاء و تعالی ارزشهای اخلاقی و اخلاق مداری دارد.

 

دکتر عباس زراعت در مراسم تجلیل از دست اندرکاران برگزاری کارگاه و نمایشگاه زخم بر بوم اظهار داشت: اثر هنری یک هنرمند گاهی اوقات به اندازه چند عالم دینی بهتر می تواند بر روی جامعه اثر گذارد.

 

وی افزود: هنر علاوه بر جنبه ی اعتلای اخلاقی ، یک جنبه ی معرفتی و شناختی دارد که موجب معرفت افزایی می شود  و این وجه تمایز هنر با سایر مقولات است.

 

وی با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه ارتقاء فرهنگ است اظهار داشت: باید از پتانسیل‌های دانشجویان در تمامی زمینه ها در  راستای ارتقاء فرهنگ  به شکل صحیح استفاده شود و دانشگاه وظیفه بسترسازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانشجویان به خصوص در زمینه هنری را دارد.

 

رئیس دانشگاه کاشان با قدردانی از هنرمندانی که به طرز زیبایی قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و قیام عاشورا را به تصویر کشیدند خاطر نشان کرد: بر اساس روایات، عاشورا و توسل به ائمه (ع) بویژه ابا عبدالله الحسین(ع) راه میانبری برای سعادت  است، و بسیاری از افراد که از  ائمه درس گرفتند رستگار شدند.

 

دکتر زراعت ارتباط دانشگاه با جامعه را از دیگر رویکردهای و رسالت‌های دانشگاه بیان کرد و گفت: هر چیزی که در قالب هنر ترویج و تبلیغ شود، ماندگار بوده ،در سطح جامعه نیز با استقبال بهتری مواجه می گردد

 

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در برپایی این کارگاه هنری قدردانی کرد و گفت: برگزاری این کارگاه که با استقبال بی نظیر هنرمندان روبرو بود نشانه عشق و ارادت جوانان هنرمند این شهرستان به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

 

دکتر حسین ستار از برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان کارگاه زخم بر بوم همزمان با اربعین حسینی در دانشگاه کاشان خبر داد و اظهار داشت: ویژگی هنر، زبان گویا و راحت آن برای انتقال و مفاهیم است که از این ویژگی هنر می توان در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی و اعتقادی نسلی برای نسل دیگر استفاده کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نیز در این نشست با قدردانی از همکاری دانشگاه کاشان در برگزاری این کارگاه هنری گفت: باید سعی شود تا با برگزاری این برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری ، تعامل بین دانشگاه و شهر بیشتر و هنرمندان با دانشگاه ارتباط بیشتری داشته باشند.

 

دکتر جوادی  با بیان اینکه مساله عاشورا زخمی است که تا ابد بر پیکر تاریخ باقی است ،دلیل انتخاب عنوان این کارگاه  بیان کرد و افزود: در این کارگاه هنرمندان 40 اثر هنری بسیار زیبا با موضوع عاشورا خلق کردند که این آثار در مجموعه و نمایشگاهی ارائه خواهد شد. 

 

کارگاه هنری زخم بر بوم با موضوع عاشورا هیجدهم آبان ماه سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری کاشان در تیمچه امین‌الدوله و روز نوزدهم آبان در دانشگاه کاشان برگزار گردید.


نظر شما :