کارگاه نقاشی زخم بر بوم در دانشگاه کاشان پایان یافت

۲۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۸ کد : ۴۱۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۷
کارگاه نقاشی زخم بر بوم با حضور جمعی از هنرمندان نقاش طی مراسمی در دانشگاه کاشان پایان یافت.
 

 کارگاه نقاشی زخم بر بوم با حضور جمعی از هنرمندان نقاش طی مراسمی در دانشگاه کاشان پایان یافت.

 

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان در این مراسم  از هنرمندان نقاش که قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، عاشورا و واقعه کربلا را به تصویر کشیدند قدردانی کرد وگفت: در قالب این هنر می توان با خلق آثار هنری در وصف عاشورا  و واقعه کربلا عاشورا را زنده نگه داشت.

 

دکتر حسین ستار با بیان اینکه پیام اسلام هنر بود اظهار داشت: دین و هنر روابط تنگاتنگ و مستحکمی دارند به گونه ای که بدون هنر دین معنا ندارد و بدون دین نیز هنر معنا نخواهد داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: هنر می تواند لطایف و حقایق و معانی و زیبایی ها و معنویت حیات و ماوراء الطبیعه و به عبارتی حقیقت و ملکوت عالم هستی را به انسان معرفی نماید.

 

 معاون فرهنگی دانشگاه کاشان با بیان اینکه هیچ چیزبدون هنر ماندگار و معنا ندارد ابراز امیدواری کرد این برنامه ها برای زنده نگه داشتن فرهنگ قیام عاشورا و بهره گیری نسل جوان تداوم داشته باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کاشان نیز دراین مراسم با قدردانی از ارادات هنرمندان به ساحت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: عاشورا یک تابلوی هنری بزرگ است که وقایع آنروزباید در قالب هنر برای مردم تبیین والگوسازی شود.

 

دکتر جوادی از همکاری دانشگاه کاشان دربرگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد و افزود:آثار این هنرمندان در مجموعه ونمایشگاهی  ارائه خواهد شد.

 

وی از ایجاد موزه عاشورا در کاشان خبر د اد وابراز امیدواری کرد :تا با همکاری مسئولان وگردآوری آثار ماندگار فاز نخست  این موزه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

 

در پایان این مراسم از بیش از 40 هنرمند نقاش که آثار خود را در این کارگاه دو روزه ارائه کردند تجلیل شد.

 

کارگاه زخم بر بوم به مدت دو روز در کاروانسرای امین الدوله ودانشگاه کاشان ادامه داشت.


نظر شما :