مراسم تودیع و معارفه مسئول امور شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان

۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۳ کد : ۴۰۹۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۳
مراسم تودیع و معارفه مسئول امور شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان با حضور رئیس بنیاد شهید شهرستان کاشان در دانشگاه برگزار شد.
 

مراسم تودیع و معارفه مسئول امور شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان با حضور رئیس بنیاد شهید شهرستان کاشان در دانشگاه برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان در این نشست نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا دانست گفت: نظام جمهوری اسلامی و هر فردی که در کشور ما زندگی می کند موجودیتش مدیون خون شهدا و ایثارگران است.

حجت الاسلام حسن انتصاریان  به جایگاه رفیع شهدا و آیات بیشماری در قرآن در این خصوص اشاره کرد و افزود: شهدا و ایثارگران الگوهای ایثار و شهادت هستند و همه باید در زنده نگه داشتن این ارزشها بکوشند.

ایشان از همکاری و حمایت رئیس دانشگاه کاشان از دانشجویان شاهد و ایثارگر قدردانی کرد و افزود: امید است مسئول جدید امور شاهد و ایثارگر دانشگاه با برنامه‌ریزی وروحیه جهادی و بسیجی خدمات ارزنده ای را به جامعه ایثارگر داشته باشند.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست ایثارگران را صاحبان اصلی این انقلاب دانست و گفت: باید تلاش کنیم مفهوم ایثار  و شهادت در جامعه زنده نگه داشته شود.

دکتر عباس زراعت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی را در مجموعه دانشگاه مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر فرهنگ جهادی را در رفتار و کردار حفظ و ارتقاء بخشیم تمام مسایل و مشکلات حل می شود.

وی با بیان اینکه اخلاق و فرهنگ مبنا و محور اصلی برنامه های دانشگاه است خاطر نشان کرد: همه مجموعه دانشگاه اعم از استاد، کارمند ودانشجو باید آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند و اخلاق سازمانی را در محیط دانشگاه مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه کاشان تشکیل کمیته ایثارگران را در دانشگاه لازم دانست و گفت: این کمیته مسئول رسیدگی به مسایل و مشکلات و احقاق حق و حقوق ایثارگران دانشگاه خواهد بود.

مسئول دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان در این نشست خدمت در  این حوزه را بسیار سنگین و خطیر دانست و ابراز امیدواری کرد تا با برنامه ریزی و حمایت مسئولین بتواند خدمات مثبتی را به مجموعه شاهد و ایثارگر دانشگاه ارائه دهد.

محمدرضا منزوی حفظ کرامت افراد، صداقت، اخلاق ، شفافیت و صراحت را محور و سرلوحه امور خود عنوان کرد و افزود: اگر کار برای خدا و با اخلاص باشد ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام شیخ زاده مسئول پیشین امور شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده  تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه را حدود 410 نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد دانشجویان در سه دوره دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر را وظیفه شرعی دانست و افزود: امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان هرساله برنامه های فرهنگی و تفریحی همجون  اردوی مشهد، اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود، گردهمایی سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر و کلاس های تقویتی و آموزشی را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام شیخ زاده به تشکیل کانون ایثار دانشگاه اشاره کرد و افزود: حدود 75 درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر عضو این کانون هستند و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی یاریگر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر  هستند.

در این مراسم طی حکمی محمد رضا منزوی به عنوان مسئول امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه معرفی و از خدمات حجت الاسلام احمد شیخ زاده تجلیل شد.



نظر شما :