معاون آموزشی وزارت علوم:طرح آمایش مبنایی‌ترین کارهای آموزش عالی است

۰۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۶ کد : ۴۰۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۰
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای طرح آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: طرح آمایش آموزش عالی از مهمترین و کلیدی‌ترین و مبنایی ترین کارهای آموزش عالی است..
 

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای طرح آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: طرح آمایش آموزش عالی از مهمترین و کلیدی‌ترین و مبنایی ترین کارهای آموزش عالی است.

 

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه جلسه هیات ممیزه دانشگاه کاشان، با بیان اینکه این طرح نهایی شده است اظهار داشت: حدود دو ماه هست که این طرح تحویل شورای عالی انقلاب فرهنگی شده که در فرصت مقتضی در این شورا، مورد بررسی قرار گرفته  و مورد تایید واقع خواهد شد.

 

 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بستر این طرح ساماندهی آموزش عالی،  ماموریت گرایی، رابطه هدفمند اشتغال و تحصیل و یکپارچه‌سازی نظام پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع آموزش عالی مطرح است.

 

وی خاطر نشان کرد: با تصویب و ابلاغ این طرح ، آموزش عالی یک مسیر هدفمند و معناداری را دنبال خواهد کرد که امیدواریم وضعیتی که امروز به لحاظ عدم ارتباط تحصیل و اشتغال شاهد آن هستیم د ر قالب این طرح بتوانی حل کنیم.

 

دکتر شریعتی نیاسر با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در بیاناتی در دیداراخیر  با اساتید و مسئولان آموزش عالی دونکته ماموریت گرا کردن آموزش عالی و کیفیت بخشی امور را مورد تاکید قرار دادند، افزود: در خصوص کیفیت بخشی امور ، گام‌های جدی پیش بینی شده که امید است  با تصویب این طرح عملیاتی گردد.

 

وی از دیگر کارهای آموزش عالی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، رسیدگی به رشته محل‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد اسلامی  بیان کرد و گفت:  بر اساس مصوبه و بر اساس موافقتنامه ای که بین مقام عالی وزارت و ریاست دانشگاه آزاد و معاون آموزشی به امضا رسید به زودی کلیه رشته محل‌ها بررسی می شود.

 

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: تا کنون  بالغ بر شش هزار 700 رشته محل فاقد مجوز دانشگاه آزاد بررسی شده  و درصد بالایی از این رشته ها مورد تایید قرار گرفته است  وانشالله نتایجش به زودی اعلام می شود.


نظر شما :