دانشگاه کاشان در ردیف برترین مراکز علمی در حمایت از تحقیقات قرار گرفت

۰۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۹ کد : ۴۰۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۱۳
به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه کاشان رتبه دوم را در میان دانشگاههای کشور پس از دانشگاه تهران در حمایت از طرح های پژوهشی به دست آورد.

به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  دانشگاه کاشان رتبه دوم را در میان دانشگاههای کشور پس از دانشگاه تهران در حمایت از طرح های پژوهشی به دست آورد.

بنا بر این گزارش، دانشگاه کاشان در سال 2014 میلادی، جزء 10 موسسه اول که سهم عمده ای در تخصیص بودجه در تحقیقات علمی داشته اند قرار گرفت.

دانشگاه کاشان توانست در این رتبه بندی بعد از بنیاد ملی علوم، دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، در ردیف چهارم با 171 تعداد پشتیبانی از طرح‌ها قرار گیرد.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه در سال‌های اخیر نظام های بین المللی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی را بر اساس معیارها و شاخص‌هایی رتبه بندی می کنند افزود: در میان شاخص‌های رتبه بندی تولید حجم، کیفیت، عملکرد و استناد وزن‌های درخور توجهی را به خود اختصاص داده است و از سوی دیگر از دهه دو هزار میلادی دانشگاه‌ها در این حوزه بیش از پیش ورود کرده و هر سال بر تعداد تولیدات علمی موسسات آموزش عالی کشور در قالب مقالات تحقیقاتی که در مجلات بین‌المللی منتشر می شود، افزوده شده است.

همچنین بر اساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس دکتر مسعود صلواتی نیاسر عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان جزء برترین نویسندگان و محققان ایران قرار گرفت.

بر اساس گزارش دو ماه اخیر «اسکوپوس» مسعود صلواتی نیاسری از دانشکده شیمی دانشگاه کاشان با 5 مقاله در شهریورماه، برترین نویسندگان براساس تعداد مقالات علمی منتشر شده معرفی شد.

لینک انعکاس خبر در رسانه ها:

 www.isna.ir/fa/news/94080502385/10
isna.ir/fa/news/94080502178


نظر شما :