معاون سازمان میراث فرهنگی: دانشگاه کاشان مرکز پژوهشی باستان‌شناسی فلات مرکزی ایران قرار گیرد

۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۱ کد : ۴۰۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۸۴
معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: دانشگاه کاشان باید مرکز پژوهشی باستان شناسی فلات مرکزی ایران قرار گیرد.
 
 

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: دانشگاه کاشان باید مرکز پژوهشی باستان شناسی فلات مرکزی ایران قرار گیرد.

 

حسینی مکارم در نخستین همایش ملی کاوش های باستان شناسی منطقه کاشان با اشاره به پتانسیل بالقوه دانشگاه کاشان در زمینه های باستان شناسی و معماری و اعضای هیات علمی برجسته اظهار داشت: مسئولان شهرستان و سازمان میراث فرهنگی کشور باید تلاش کنند تا این مرکز پژوهشی در دانشگاه کاشان هر چه زودتر ایجاد شود.

 

وی همچنین ایجاد موزه در دانشگاه کاشان را لازم دانست و افزود: از آنجا که موزه در انتقال فرهنگ کشورها نقش بسزایی دارد دانشگاه کاشان با توجه به ظرفیت‌ ها و پتانسیل‌هایی که دارد مهمترین مکان برای ایجاد موزه است.

 

حسینی مکارم به آثار تاریخی و محوطه های بسیار غنی منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: این موزه محل نگهداری اشیاء و آثار قدیمی و تاریخی وهم وسایل مطالعاتی باستان‌شناسی است که سازمان میراث فرهنگی کشور در مدیریت، مشاوره و تامین اشیاء موزه دانشگاه کاشان کمک خواهد کرد.

 

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه کاشان کهن ترین سابقه شهر نشینی را دارد و یکی از مناطق دیدنی و تمدن بشر است اظهار داشت: برگزاری این همایش با مطالعات باستان شناسی و تحقیقاتی تاثیر بسزایی در معرفی هرچه بیشتر و توسعه این شهر دارد.

 

وی به رکود تورمی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: تنها چیزی که امروز می تواند جایگزین مسایل اقتصادی شود توسعه صنعت توریسم و گردشگری است.

 

حسینی مکارم حفظ آثار تاریخی شهر را وظیفه همگان دانست و افزود: بناهای تاریخی، تمدن و فرهنگ هر شهری است که تجدید پذیر نیستند و اگر از بین رفت دیگر نمی توان احیاء کرد و از مسئولان و مردم درخواست می شود در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی کشور تلاش کنند.



نظر شما :