هموارسازی راه برای همکاری های علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه کاشان و دانشگاه EPFLسوئیس

۲۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۱ کد : ۴۰۶۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۶
جمعه هفدهم مهرماه سال جاری، پروفسور پاتریک ابیشر((prof. Patrick Abischer، رئیس دانشگاه EPFL سوئیس با مقامات عالی رتبه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های برتر فنی و تکنولوژی کشور (شریف، تهران، علم وصنعت و امیرکبیر) و همچنین دانشکده‌های پزشکی (تهران و شهید بهشتی) دیدار و گفتگو داشتند.
 جمعه هفدهم مهرماه سال جاری، پروفسور پاتریک ابیشر(prof. Patrick Abischer)، رئیس دانشگاه EPFL سوئیس با مقامات عالی رتبه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های برتر فنی و تکنولوژی کشور (شریف، تهران، علم وصنعت و امیرکبیر) و همچنین دانشکده‌های پزشکی (تهران و شهید بهشتی) دیدار و گفتگو داشتند.

در این دیدارها از رئیس، معاون پژوهشی و مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کاشان نیز بطور ویژه دعوت بعمل آمد.پرفسور ابیشر که خود در طب تحصیل نموده و متخصص نرولوژی است، یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی، تکنولوژیکی و پژوهشی_صنعتی سوئیس محسوب می‌شود.

دانشگاه EPFL  تحت مدیریت پروفسور ابیشر جزء 20 دانشگاه برتر جهان شده است و در عرصه توسعه فناوری، ایجاد اشتغال و کارآفرینی رکوردهای قابل توجهی از خود بجا گذاشته است. جذب پروژه های یک میلیارد دلاری تحقیقاتی و درآمد 300 میلیون دلار در سال از شرکت های دانش بنیان و راه اندازی یک شرکت دانش بنیان بطور متوسط هر دو هفته یکبار از موفقیت های چشم گیری است که کمتر در دانشگاه های جهان دیده یا تجربه شده است.

دکتر مزدیان‌فرد طی جلسات متعددی که با پروفسور ابیشر و تیم همراه داشتند از پروفسور ابیشر و هیئت سوئیسی برای همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه کاشان دعوت بعمل آورد که بخوبی مورد توجه ایشان قرار گرفت.

در این نشست ها مقرر شد دانشگاه کاشان در زمینه‌های مختلف هتل‌داری، مدیریت استراتژیک، اقتصاد و بانکداری بین‌المللی با EPFL و موسسات آموزشی سوئیس که رتبه نخست جهانی در این زمینه‌ها را دارند همکاری مستمر داشته باشند.

همچنین، با توجه به وجود پتانسیل همکاری‌های گسترده و همه‌جانبه در رشته‌های علوم پزشکی و مهندسی که دانشگاه EPFL از آن نظر در اروپا و جهان سر آمد است، مقرر شد در توسعه همکاریهای ‌ما بین دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دانشگاه کاشان و EPFL همکاریهای تحقیقاتی گسترده‌ای پایه ریزی شود.

این موضوع نه تنها می تواند راهگشای همکاری بین دانشگاه‌های پزشکی و فنی کاشان که سالهاست مورد توجه محققین بوده قرار گیرد بلکه در عرصه بین‌المللی می‌تواند مطرح شده و در توسعه صنایع و تخصص‌های نوین فنی- پزشکی، دارو، صنایع غذایی، ابزارآلات پزشکی و بیمارستانی و ...در منطقه کاشان تاثیرگذار باشد.

 پرفسور ابیشر که عضو هیئت مدیره شرکت NESTLE سوئیس است و در عین حال در چندین موسسه عالی رتبه مالی و دارویی سوئیس نیز عضو هیئت موسس و هیئت مدیره است اظهار امیدواری کرد که بتواند با دانشگاه‌ کاشان و شهر کاشان همکاری‌های گسترده‌ای در آینده نزدیک داشته باشد.

در شنبه شب 18 مهرماه در میهمانی که اتاق بازرگانی ایران – سوییس به افتخار پروفسور ابیشر در تهران برگزار شد نیز بر همکاری‌ها و پتانسیل‌های موجود بین دو کشور ایران و سوئیس اشاره شد. سوئیس، با سابقه‌ای طولانی در حفظ استقلال مالی و سیاسی خود، نقش بسیار تاثیرگذاری در مدیریت اقتصادی و بانکداری بین‌المللی در جهان دارد. در عین حال در طول قرن بیستم بعنوان یکی از مراکز مهم بی طرف سیاسی بیشترین میزبان همایش‌های بین‌المللی علمی و صنعتی جهان بوده است و از این رو در رشته های هتل داری تجربیات ارزنده ای ارائه نموده است، بنابراین می تواند شریکی توانا و الگویی مناسب در توسعه و رشد ارتباطات علمی، تحقیقاتی و اقتصادی ایران باشد. دانشگاه کاشان امیدوار است بتواند نقش مثبتی در ایجاد و توسعه این ارتباطات  ایفا نماید.

لازم بذکر است که آقایان  "Haas "و " Rays " کاردار و سفیر محترم سوئیس که در سال گذشته نیز همراه با اتاق بازرگانی ایران و سوئیس از دانشگاه کاشان بازدید نمودند، در این مراودات به دانشگاه کاشان و مدیران آن لطف بسیار نموده و در برگزاری این جلسات و تعامل با دانشگاه کاشان و دفتر روابط بین‌المللی ، نقش کلیدی داشتند و در اینجا جا دارد ضمن سپاسگزاری از همکاری ایشان، مقامات بلند پایه دانشگاه و اساتید و محققین آن از فرصت های بدست آمده با درایت استفاده نمایند و با برنامه‌ریزی دراز مدت در توسعه روابط علمی و فرهنگی دانشگاه تلاش کنند.

 

 
 

نظر شما :