همایش ملی جامعه بینا شهروند نابینا در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۵ کد : ۴۰۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۶
همایش ملی جامعه بینا شهروند نابینا با حضور جمعی از محققان و اندیشمندان و انجمن های نابینایان و کم بینایان سراسر کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

همایش ملی جامعه بینا شهروند نابینا با حضور جمعی از محققان و اندیشمندان و انجمن های نابینایان و کم بینایان سراسر کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 دبیر علمی اولین همایش ملی جامعه بینا شهروند نابینا با قدردانی از استقبال جامعه نابینایان و کم بینایان و محققان سراسر کشوراز این همایش گفت: برگزاری این همایش مرهون همدلی و هم اندیشان مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان است.

دکتر نرگس نیکخواه به ارسال حدود 150 مقاله از محققان و نابینایان و کم بینایان سراسر کشور به دبیرخانه این همایش و پذیرش 93 مقاله به این همایش اشاره کرد و  اظهار امیدواری کرد: با حمایت و همدلی مسئولین و با همراهی جامعه نابینایان و کم بینایان این همایش در سال های آینده در سطح بین المللی برگزار شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه استعدادها و خلاقیت های جامعه نابینایان و کم بینایان و ارائه راهکارهای علمی برای رفع موانع، دغدغه ها و مشکلات این قشر مظلوم جامعه دانست و افزود: بیشتر نابینایان و کم بینایان جامعه دارای استعدادها و خلاقیت های ویژه ای هستند که از توانمندی های این افراد می توان در بخش ها و سازمان های مختلف استفاده کرد.

عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه کاشان با بیان اینکه افراد نابینا سربار برای کشور نیستند بلکه سرمایه هستند اظهار داشت: کدام ارگان و نهادی می خواهد عهده دار پیشرفت و آموزش این قشر از جامعه باشد.

نیکخواه جدی گرفتن مساله نابینایان و کم بینایان را از مسئولین خواستار شد و افزود: باید نهادهایی آموزشهایی را برای این قشر در نظر بگیرند تا این افراد بتوانند در جامعه بیشتر حضور پیدا کرده و به همنوعانشان کمک کنند و مسئولین باید شرایط حضور جامعه نابینایان و کم بینایان را همانند دیگر اقشار جامعه در عرصه‌های مختلف فراهم کنند.

وی فراهم کردن بسترهای لازم برای معلولان را تاکید کرد و افزود:  افراد نابینا نباید بنشینند تا حمایت هایی از سازمان بهزیستی به آنها شود بلکه خود باید از توانمندی های خود به نحو احسن استفاده کنند.

همایش جامعه بینا شهروند نابینا تا بیست و دوم مهرماه با ارائه کارگاههای علمی و آموزشی و برگزاری نمایشگاه های تخصصی  در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

 
 

نظر شما :