مراسم جشن نودانشجویان سال تحصیلی جدید دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۱ کد : ۴۰۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۵
مراسم جشن حدود سه هزار نو دانشجوی سال تحصیلی 95-94 دانشگاه کاشان طی آیینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.
 

مراسم جشن حدود سه هزار نو دانشجوی سال تحصیلی 95-94 دانشگاه کاشان طی آیینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.

 معاون فرهنگی دانشگاه کاشان در این مراسم، دانش اجتماعی را منشاء توسعه علمی دانست و افزود: هرچه سطح دانش اجتماعی ارتقاء یابد آسیبهای اجتماعی و فرهنگی کاهش می‌یابد و رشد و توسعه همه جانبه در کشور سرعت چشمگیرتری به خود خواهد گرفت.

 دکتر حسین ستار ارتقاء سطح فرهنگی و ایجاد نشاط و شادابی در بین دانشجویان برای آموزش بهتر را از جمله وظایف معاونت فرهنگی دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: معاونت فرهنگی دانشگاه سعی دارد با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و هدایت و نظارت و ارزیابی کلیه امور فرهنگی دانشگاه، تمهیدات لازم برای تأمین نیازهای فرهنگی و رفاهی دانشجویان را فراهم آورد.

 وی خاطر نشان کرد: مدیریت فرهنگی دانشگاه نیز با مجموعه‌ای از انجمن‌های علمی و تشکل های دانشجویی سیاسی و کانون‌های فرهنگی و هنری و مذهبی آماده جذب دانشجویان مستعد و خلاق است.

 دکتر ستار دانشجویان را بهترین مددکار برای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانشگاه عنوان کرد و افزود: باید دانشجویان سعی کنند تا نشاط اجتماعی و خرد جمعی را در سطح دانشگاه و جامعه گسترش دهند.

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم تلاش و توکل به خدا را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: اگر در هدفی که داشتید زمانی به نتیجه نرسیدید بدانید که حکمت الهی در آن نهفته است و در بازه زمانی دیگری خدواند برای شما رقم خواهد زد.

 دکتر محمد الماسی احترام به پدرو مادر را به دانشجویان تاکید کرد و اظهار داشت: با نیت رضای خدا با والدین خود صحبت کنید و به آنها احترام بگذارید.

 وی احترام متقابل استاد و دانشجو را در محیط دانشگاه خواستار شد و افزود: شما دانشجویان وارد مرحله جدید از زندگی شده‌اید و به خاطر اینکه خداوند به زندگی شما برکت دهد به آن فردی که آموزش به شما فرا می دهد احترام بگذارید.

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان، تلاش و پشتکار و علاقه به رشته تحصیلی را شرط موفقیت در تحصیل دانست و خاطر نشان کرد: توکل به خدا، تلاش و پشتکار و اعتماد به نفس رمز موفقیت در تحصیل است.

 معاون دانشجویی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه مجری سیاست ها و خط مشی دانشگاه ، برنامه ریزی، نظارت و اجرا بر ارائه خدمات رفاهی ( تغذیه، خوابگاه ، وام ، بیمه ، مراکز خدماتی ، سرویس ایاب و ذهاب دانشجویی و... )، ورزشی ، درمان و مشاوره به دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی است.

 دکتر قنبرعلی شیخ زاده از دانشجویان خواست تا قوانین و مقررات دانشگاه را ملاحظه و مورد توجه قرار دهند تا در امر تحصیل با مشکل مواجه نشوند.

 وی خاطر نشان کرد: این معاونت سعی دارد با فراهم‌کردن شرایط مناسب و رفع موانع و مشکلات در امر تحصیل هرچه بهتر و ارتقاء سطح علمی دانشجویان گام بردارد.

 اجرای برنامه‌های متنوع و شاد، موسیقی و تئاتر و تجلیل از دانشجویان نمونه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 در این مراسم سرپرست فرمانداری کاشان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و معاونین دانشگاه حضور داشتند.

  پس از پایان مراسم دانشجویان با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، رئیس و معاونین دانشگا بر سر مزار شهدای گمنام تدفین شده این دانشگاه حضور یافته و پس از تجدید میثاق با شهدا سال تحصیلی خود را شروع نمودند.

 

نظر شما :