بازدید معاون آموزشی دانشگاه کاشان از دانشگاه‌های منتخب شبه قاره هند

۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۰ کد : ۴۰۲۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۵
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان از دانشگاه‌های منتخب شبه قاره هند بازدید کرد.
 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان از دانشگاه‌های منتخب شبه قاره هند بازدید کرد.

دکتر محمد الماسی گفت: پس از سفر یک هیئت علمی عالی رتبه هندی شامل سه تن از روسای دانشگاه‌های هند به ایران در سال گذشته و بازدید از دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی کشورمان از جمله دانشگاه کاشان و با توجه به مذاکرات اولیه فی مابین هیئت هندی و مسئولین دانشگاه کاشان در مورد همکاری های دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌‌‌‌های علمی دو کشور، با پیگیری و همکاری رایزنی علمی ایران دکتر علی اعظم خسروی نهوجی مستقر در سفارت جمهوری اسلامی در دهلی نو، این بازدید برنامه ریزی و در تاریخ اول تا هفتم مهر ماه انجام شد.

بازدید از دانشگاه جامعه همدرد (JamiaHamdard university)

وی بازدید از دانشگاه جامعه همدرد(JamiaHamdard university) را از جمله برنامه های این سفر بیان کرد و اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده در رایزنی علمی ایران در شبه قاره هند، ضمن بازدید از دانشگاه جامعه همدرد و فعالیت های علمی و پژوهشی این دانشگاه، دیداری با ریاست دانشگاه همدرد دکتر قاضی انجام شد. در ابتدای این دیدار دکتر قاضی ضمن خوش آمد گویی ، ابراز تمایل خود و مجموعه دانشگاه جامعه همدرد را جهت همکاری‌های علمی با دانشگاه کاشان اعلام کرد.

 وی تعریف پروژه های علمی مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تبادل دانشجو در مقطع دکتری در قالب فرصت های مطالعاتی، همکاری و ایجاد تسهیلات ویژه در فرآیند تبادل دانشجو شامل امکان تمدید فرصت مطالعاتی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه های بین المللی با مدیریت مشترک و استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و تجهیزاتی طرفین را از جمله مباحث ارائه شده در این نشست بیان کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان با اشاره به بازدید از آزمایشگاه های بیو و نانوفناوری دانشگاه همدرد، فعالیت‌های این مرکز را در حوزه بیو و نانوفناوری و کاربرد‌های آن در پزشکی قابل توجه دانست.

وی افزود: در این دیدار دکتر قاضی ریاست دانشگاه جامعه همدرد، دکتر علی‌خان مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه همدرد را به عنوان مسئول ویژه پیگیری تفاهمات انجام شده، معرفی کردند . در پایان این ملاقات از دکتر قاضی و اعضای هیات علمی دانشگاه همدرد جهت سفر به ایران و دانشگاه کاشان و پیگیری عملی توافقات دعوت بعمل آمد.

بازدید از دپارتمان فیزیک و نانوفناوری انستیتو تکنولوژی دهلی (IITD)

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان همچنین از بازدید دپارتمان فیزیک و نانوفناوری انستیتو تکنولوژی دهلی (IITD) خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در رایزنی علمی ایران در شبه قاره هند، ضمن بازدید از دپارتمان فیزیک و نانوفناوری انستیتو تکنولوژی دهلی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز، دیداری با ریاست دپارتمان فیزیک و نانوفناوری انستیتو تکنولوژی دهلی دکتر مهتا (Dr. Mehta) داشتم .در ابتدای این دیدار دکتر مهتا ضمن خوش آمدگویی بابت حضور در این مرکز، ابراز تمایل خود و دیگر اعضای این دپارتمان را جهت همکاری های علمی با دپارتمان فیزیک دانشگاه کاشان اعلام کرد.

 در ادامه این جلسه دکتر مهتا در بخش کوتاهی به معرفی فعالیت های انستیتو تکنولوژی دهلی و رتبه این مرکز در سال 2015 میلادی در بین دانشگاه های جهان اشاره کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان افزود: در این دیدار پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در حال انجام دانشگاه کاشان از آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی این مرکزبازدید بعمل آمد و در ادامه توافقاتی در خصوص تعریف پروژه‌های علمی مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی، استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و تجهیزاتی طرفین، امکان ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی جهت استفاده از دستگاه‌های آنالیزی خاص، تبادل دانشجو در مقطع دکتری در قالب فرصت‌های مطالعاتی وهمکاری و ایجاد تسهیلات ویژه در فرآیند تبادل دانشجو شامل امکان تمدید فرصت مطالعاتی صورت گرفت.

 گزارش بازدید از دپارتمان فیزیک و نانوفناوری دانشگاه جامعه ملی اسلامی دهلی (JMI)

دکتر الماسی بازدید از دپارتمان فیزیک و نانوفناوری دانشگاه جامعه ملی اسلامی دهلی (JMI) را از دیگر برنامه های سفر خود بیان کرد و گفت: در ابتدای این دیدار دکتر ذوالفقار ضمن خوش آمد‌گویی ابراز تمایل خود و مجموعه دپارتمان تحت ریاست خود را جهت همکاری‌های علمی با دانشگاه کاشان اعلام نمود.

وی با اشاره به بازدید از آزمایشگاه‌های بیو و نانوفناوری دانشگاه جامعه ملی اسلامی دهلی، فعالیت‌های این مرکز را در حوزه فیزیک و نانوفناوری باارزش و شایسته تقدیر دانستند.

دکتر محمد الماسی گفتند: در پایان این دیدار دکتر ذوالفقار با ابراز علاقه مجدد دپارتمان فیزیک و نانو دانشگاه جامعه ملی اسلامی دهلی برای همکاری با دانشگاه کاشان مراتب تشکر خود را از حضور اینجانب در راستای توافقات کاشان ابراز داشتند.

دیدار با دکتر تلئت احمد ریاست دانشگاه جامعه ملی اسلامی دهلی (JMI)

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان همچنین به دیدار خود با رئیس دانشگاه جامعه ملی اسلامی دهلی با حضور دکتر کومار معاونت مالی دانشگاه جامعه ملی، دکتر اسلام و دکتر انصاری عضو هیئت علمی ، دکتر خسروی رایزن علمی ایران در هند اشاره وافزود: پیرو مذاکرات قبلی انجام شده در ایران، با دکتر تلئت احمد و دیگر حضار جلسه مذاکراتی انجام شد.

وی تعریف پروژه‌های علمی مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تبادل دانشجو در مقطع دکتری در قالب فرصت های مطالعاتی، همکاری و ایجاد تسهیلات ویژه در فرآیند تبادل دانشجو شامل امکان تمدید فرصت مطالعاتی، برگزاری همایش‌ها و کارگاههای بین المللی با مدیریت مشترک و استفاده از ظرفیت های آزمایشگاهی و تجهیزاتی طرفین را از موضوع های ارائه شده در این نشست بیان کرد.

 در ادامه این دیدار ضمن ملاقات با دکتر شفیق احمد انصاری و خانم دکتر زبیده انصاری اعضای هیئت علمی دانشگاه جامعه ملی اسلامی دهلی از آزمایشگاه های بیو و نانوفناوری دانشگاه جامعه ملی اسلامی بازدید شد. و در ادامه بازدید، خانم دکتر زبیده انصاری توضیحات کاملی در خصوص فعالیت های پژوهشی خود و گروهشان ارائه دادند.

در پایان این دیدار نیز دکتر تلئت احمد ریاست دانشگاه جامعه ملی اسلامی، دکتر اسلام عضو هیئت علمی دپارتمان فیزیک را به عنوان مسئول ویژه پیگیری تفاهمات انجام شده، معرفی کردند

 

( ۱ )

نظر شما :