برگزاری دوره آموزشی جرم‌شناسی و اعتیاد در دانشگاه کاشان

۰۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۲ کد : ۴۰۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۴
دوره آموزشی جرم‌شناسی و اعتیاد کارکنان به همت معاون فرهنگی دانشگاه کاشان در تالار دانشکده ادبیات علوم انسانی برگزار شد.

 دوره آموزشی جرم‌شناسی و اعتیاد کارکنان به همت معاون فرهنگی دانشگاه کاشان در تالار دانشکده ادبیات علوم انسانی برگزار شد.

 مدیر گروه حقوق دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان در این نشست نقش خانواده را در تربیت فرزندان و کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت:  سه عامل تربیتی، روانی و اجتماعی موجب می‌ شود که شخص به مواد مخدر روی آورد.

 دکتر سعید قماشی با بیان اینکه خانواده بهترین پایگاه مبارزه با جرم است اظهار داشت: مجرمان و معتادان امروز کودکان دیروز اند که زیر پر و بال شما تربیت شده اند.

 عضو هیات علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان اظهار داشت: فرد معتاد بیماراست نه مجرم که باید با ارائه راهکارهای اخلاقی به دنبال درمان و راه حل برای او باشیم.

 وی  مواد مخدر را به سه دسته سستی‌زا، توهم‌زا و نیروزا تقسیم کرد و افزود: فرد یا به دلیل عواملی همچون تناسب اندام، نیرو‌زایی و توان‌افزایی، کم خوابی و گاهی اوقات نیز به خاطر تنوع طلبی گرایش به مواد مخدر پیدا می‌کند.

 قماشی با بیان اینکه مجازات راه حل رفع اعتیاد نیست گفت: اگر دولت بخواهد با مصرف مواد مخدر در جامعه برخورد کند باید نیاز به اعتیاد را در جامعه از بین ببرد.

 عضو هیات علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان تاکید کرد: اگر مجازات را تشدید کنیم گروه های سازمان یافته بیشتر ایجاد می‌شود.

 وی مناطق مهاجر نشین و محل تجمع جوانان را از محیط‌های آسیب پذیر برای گرایش جوانان به مواد مخدر نام برد و افزود: از آنجا که دانشگاه محل تجمع جوانان است باید با ارائه برنامه های متنوع سعی شود تا جوانان گرایش به مواد مخدر پیدا نکنند.

 قماشی عامل زیستی را از دیگر موارد گرایش به مواد مخدر بیان کرد و گفت: همانگونه که ویژگی‌های جسمی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود خصلت های رفتاری و روانی نیز پایگاه های ژنتیکی دارند و از طریق ژن از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.


نظر شما :