جلسه افتتاحیه سال جدید ائمه جماعات دانشگاه کاشان

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۷ کد : ۳۹۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۱
جلسه افتتاحیه سال جدید ائمه جماعات دانشگاه کاشان با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.

 

 جلسه افتتاحیه سال جدید ائمه جماعات دانشگاه کاشان با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد امیدی گیلانی مسئول ستاد ائمه جماعات دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تبریک شروع سال تحصیلی 95-94، مطالبی را راجع به اهمیت نماز و جایگاه امام جماعت و حضور فعال او در دانشگاه، ارائه کرد.

 در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی روحانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مطالبی را تحت عنوان انسان کامل ارائه نمود و گفت: از ویژگی‌های انسان کامل این است که دو ویژگی ایمان و عمل صالح در او وجود داشته باشد؛ که قرآن به این دو ویژگی در سوره تین و عصر اشاره می‌کند و اگر کسی این دو ویژگی در او نباشد در خسران است.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این جلسه با تشکر از زحمات ائمه جماعات، مطالبی در رابطه با اهمیت حضور ائمه جماعات و تاثیر معنوی آنها در دانشگاه و دانشجویان ارائه نمود.

 دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه دانشگاه باید دارای سه ضلع مدیریت، اساتید و دانشجویان باشد افزود: اگر این سه قشر وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند دانشگاه روز به روز به تعالی معنوی نزدیک‌تر می‌شود.
وی تاکید کرد: سن دانشجویی اوج عاطفه جوان‌هاست؛ لذا باید با روحیات و عواطف آن‌ها آشنا و طبق روحیات و اقتضای سنی‌شان رفتار شود تا در نتیجه در آن ها تاثیر معنوی داشته باشیم.

 دکتر زراعت خاطر نشان کرد: باید دانشجویان را مثل فرزند خود بدانیم و از برخی اشتباهات دانشجویان هم بگذریم و با آن‌ها کریمانه برخورد کنیم.

 در پایان جلسه هر کدام از ائمه جماعات دانشگاه انتظارات خود را از دانشگاه و مدیریت آن بیان کرده و برنامه های خود را در سال جدید ارائه کردند.

 

نظر شما :