اجرای ۳۳ عنوان طرح پژوهشی در دانشگاه کاشان

۱۲ دی ۱۳۸۶ | ۱۴:۳۰ کد : ۳۹۹ اخبار دانشگاه معاونت پژوهشی
تعداد بازدید:۱۹۱۹

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان گفت: 33 عنوان طرح پژهشی طی سالجاری در این دانشگاه اجرا شده است.

دکتر مجید منعم‌زاده به مناسبت هفته پژوهش افزود: این میزان در حالی است که در سال‌های گذشته تنها 10 مورد طرح پژوهشی در این دانشگاه ارائه شده است.

وی چاپ 93 مقاله ISI در سال 2007 از دیگر اقدامات دانشگاه کاشان ذکر کرد و افزود: در تعداد مقاله ISI که به عنوان مهمترین شاخص پژوهش در دانشگاه‌ها مطرح است این دانشگاه به عنوان 10 دانشگاه برتر ایران به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان طی سالجاری بیش از 30 عنوان کتاب به چاپ رسانده که نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

به گفته وی، چاپ 68 مقاله کنفرانس خارجی و 95 مقاله کنفرانس داخلی و ارائه 18 عنوان مقاله علمی و پژوهشی و افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه و در اختیار بودن 24 ساعته آن برای دانشجویان از جمله اقدامات پژوهشی دانشگاه کاشان طی سالجاری است.

وی، پیگیری راه‌اندازی پژوهشکده انرژی، تبدیل مرکز پژوهشی اسانس به پژوهشکده، پیگیری راه‌اندازی انتشارات مرکز کامپیوتر و سالن مطالعه، توزیع حدود 400میلیون ریال بن کتاب، برگزاری نمایشگاه کتب تخصصی دانشگاهی، حمایت و برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی، خرید ملزومات پژوهشی و آزمایشگاهی و بیش از 10هزار عنوان کتاب را از دیگر اقدامات پژوهشی دانشگاه کاشان طی سالجاری ذکر کرد.

وی با اشاره به لزوم کاربردی بودن تحقیقات و ارتباط آن با صنعت یادآور شد: دانشگاه کاشان اقدام به عقد قرارداد طرحی در حدود چهار میلیارد ریال با بخش صنعت  کرده است که این اقدام تاکنون صورت نگرفته بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد ارتباط بین مراکز علمی و پژوهشی و بخش صنعت گام‌های مؤثری در جهت کاربردی شدن پژوهش و رفع مشکلات اساسی جامعه برداشته شود.

 

 

 


نظر شما :