نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه کاشان با دانشگاه آزاد اسلامی کاشان

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۷ کد : ۳۹۸۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۴
در راستای همکاری‌های متقابل علمی ، آموزشی و فرهنگی رفاهی نشستی با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان واعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.
 

 در راستای همکاری‌های متقابل علمی ، آموزشی و فرهنگی رفاهی نشستی با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان واعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

 رئیس دانشگاه کاشان برگزاری این نشست را فرصتی برای شناسائی بیشتر پتانسیل‌های علمی و اموزشی دو دانشگاه دانست و افزود ارتباطات دانشگاه‌های منطقه میتواند به رشد و تعالی آموزش عالی کمک نماید. ایشان رویکرد برنامه ششم توسعه را تامین 50 درصد از بودجه دانشگاه‌های دولتی توسط بخش خصوصی دانست و گفت : باید سعی شود تا با ارائه طرح‌های تحقیقاتی مشترک در راستای تجاری‌سازی علم گام برداشت.

 دکتر عباس زراعت ایجاد اتاق فکر را دراین زمینه لازم دانست و اظهار داشت: در دانشگاه‌ها پتانسیل‌های بسیار مثبتی در زمینه های علمی، فرهنگی و پژوهشی و نیروی انسانی وجود دارد که متاسفانه مظلوم و مورد غفلت مسئولان واقع شده است.

 دکتر زراعت با اشاره به شعار امسال توسط مقام معظم رهبری افزود: همکاری مشترک دو دانشگاه زمینه بسیار مناسبی برای تحقق شعار دولت و ملت – همدلی و همزبانی است.

 وی بین‌المللی شدن دانشگاه را از رویکردهای این دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: دانشگاه کاشان امروز با ۱۵ دانشگاه بین‌المللی ارتباط دارد و کاشان بهترین مکان برای تحقیقات اساتید و دانشمندان جهان است که دانشگاه‌های دیگر کشورها می‌توانند با ما در این زمینه ها همکاری نمایند.

 رئیس دانشگاه کاشان رصدخانه ملی، انرژی خورشیدی، معماری و صنایع دستی کاشان را از ظرفیت‌های بالقوه کاشان بیان کرد و ابراز امیدواری کرد: تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری بتوانیم با ارائه راهکارهای مناسب در جهت رفع مشکلات و توسعه شهر گام برداریم.

 دکتر زراعت اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در کلیه زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، ورزشی، رفاهی، با در نظر گرفتن کلیه امکانات نرم افزاری وسخت افزاری طرفین اعم از علمی، فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص طرفین انجام می پذیرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز در این نشست گفت: امروز یک روز افتخار آمیز است که مسئولین دو دانشگاه توانستند با هم جمع گردند و برای پیشرفت و اعتلای دو دانشگاه و در نهایت توسعه شهرستان کاشان گام‌های عملی را مورد بررسی قرار دهند و یقینا این جلسه مایه خیر و برکت برای دانشگاه و شهرستان کاشان خواهد بود .

 دکتر اخباری دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاههای مهم و معتبر عنوان کرد و افزود: این دانشگاه در دوران مدیریت دکتر زراعت توانسته شیب توسعه کمی و کیفی را که از دوران قبل شروع شده بود با سرعت بیشتری ادامه دهد و بنظر می رسد این دانشگاه بتواند تا چند سال آینده در بین دانشگاه های کشور رتبه ای کمتر از هفتم را کسب نماید و ا ین بزرگترین افتخار برای کاشان است.

 در این نشست معاونین دو دانشگاه نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

نظر شما :