امام جمعه کاشان: دانشجو باید مسلح به دو سلاح علم و معرفت و اخلاق باشد

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۶ کد : ۳۹۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۸۴
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دانشجو باید در محیط دانشگاه، مسلح به دو سلاح علم و معرفت و اخلاق باشد.
 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دانشجو باید در محیط دانشگاه، مسلح به دو سلاح علم و اخلاق باشد.

 آیت الله عبدالنبی نمازی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در جمع اعضای شورای دانشگاه کاشان، مدیریت، اساتید و دانشجویان را سه رکن اصلی دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: اگر این سه رکن به درستی رسالت و مسئولیت خود را انجام دهند موجب شکوفایی و حرکت جامعه به سمت توسعه و تکامل می شود.

 وی با اشاره به افزایش رشته ها و روند رو به رشد دانشجویان در دانشگاه ها ، مدیریت علمی به جای مدیریت سنتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیریت علمی و عالمانه در دانشگاه لازم و ضروری است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری اداره کردن دانشگاه با دانشکده های متعدد را بسیار مهم و حساس دانست و افزود: توجه به ظرافت ها در مدیریت لازم است و باید سعی شود که همه چیز در جایگاه خاص خودش قرار گیرد.

 وی توجه ریس دانشگاه به دغدغه استادان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مدیریت باید به طور کامل با مجموعه خود ارتباط داشته باشد و یکی از هنرهای مدیریت این است که دغدغه های مجموعه را برطرف نمایدو سعی کند آنها را حل کند.

 آیت الله نمازی تشویق اساتید و توجه به مسایل روحی و عاطفی استاد و خانواده اش را در راستای ارتقاء توسعه علمی لازم دانست و افزود: مدیریت در نظام آموزشی و مراکز علمی باید کاملا با آگاهی و با پیشرفته ترین اطلاعات علمی همراه باشد.
 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اساتید را رکن دوم دانشگاه بیان کرد و افزود: استادان نقش مهمی در بالا بردن و افزایش سطح آگاهی علمی دانشجویان دارند.

 وی برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته را در راستای توانمند سازی استادان حایز اهمیت دانست و افزود: استادان مجرب نقش بسزایی در تربیت دانشجویان دارند.

 وی با اشاره به شرایط بحرانی و حساس دوره دانشجویی اظهار داشت: در دنیای کنونی ارتقاء سطح معرفت و توجه به ارزش های اخلاقی نیاز جدی جامعه خصوصا دانشگاههاست .

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه هویت انسان‌ها همیشه در معرض تهدید است خاطر نشان کرد: دانشجو باید مسلح به دو سلاح علم و معرفت و اخلاق باشد.

 امام جمعه کاشان، شاگرد پروری را از وظایف استادان دانست و گفت: اساتید باید این هنر را داشته باشند که نیازهای معرفتی دانشجویان را در کنار مباحث آموزشی آموزش دهند.

 وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر افزایش سطح علمی و جهش‌های علمی خاطر‌نشان کرد: رقابت بین جاهل و عالم، نتیجه اش پیروزی عالم است.

امام جمعه کاشان دانشجویان را رکن سوم دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: خصلت‌ها و خصوصیات و شرایط دانشجو را باید شناخت و استادان در دانشگاه باید موضوع شناس باشند و خصوصیات اخلاقی و عواطف و ارزش‌های دانشجویان را مورد توجه قرار دهند

 وی با اشاره به اینکه جوانان دانشجو دارای فطرت پاک هستند افزود: آینده کشور در دست اینهاست و اگر از دانشجو خطایی در محیط دانشگاه سر زد با تندی با او برخورد نکنیم و باید او را توجیه و توصیه کرد.

 آیت الله نمازی خاطر نشان کرد: روسای دانشگاه، دانشکده‌ها و نهاد رهبری با انجام رسالت درست خود نقش مهمی در عرصه علمی فرهنگی و تکامل و تعالی دانشجویان دارند.

 

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این دیدار گزارشی از افتخارات و فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه طی یک سال اخیر را ارائه نمود.

 

 


نظر شما :