برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری فرش در دانشگاه کاشان

۱۲ دی ۱۳۸۶ | ۱۴:۲۱ کد : ۳۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۲۶

رئیس انجمن علمی فرش ایران از برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری فرش در دانشگاه کاشان خبر داد.

دکتر «امیرحسین چیت‌سازیان» در نشست خبری در سالن کنفرانس دانشگاه کاشان توجه به هویت بومی و اصیل ایرانی و اسلامی و آشنایی با جایگاه فرش در شناسنامه تاریخی فرهنگی و اقتصادی ایران را از جمله اهداف این جشنواره ذکر کرد.

وی افزود: ایجاد فرصتی برای آشتی و پیوند استوارتر با سنت‌ها و اصالت‌های دیرین فرهنگ و هنر ایران، دمیدن روحیه نشاط، پویایی و نوآوری در دانشگاه‌ها با محوریت فرش، شناسایی و توجه به جنبه‌های گوناگون فرش و گشودن چشم‌اندازهای نو در نگرش به فرش از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی، امکان شرکت تمام دانشجویان در کلیه رشته‌ها و مقاطع و ارائه آثار در قالب شاخه‌های مختلف هنری با موضوع فرش برای نخستین بار را از ویژگی‌های خاص این جشنواره ذکر کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: تمام دانشجویان در کلیه رشته‌ها از دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در رشته‌های تخصصی فرش شامل طراحی، رنگرزی، بافت و مرمت و در دیگر رشته‌های مقاله، آثار نوشتاری و ادبی، عکس، فیلم، نقاشی، خوشنویسی و سایر گروه‌های هنری به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه کاشان ارسال کنند.

چیت‌سازیان مهلت ارسال آثار را تا 20بهمن ذکر کرد و یادآور شد: پس از پایان زمان ارسال آثار تا نیمه اسفندماه سالجاری داوری بر روی آثار به صورت تخصصی انجام می‌شود و یکم تا پنجم اردیبهشت‌ماه جشنواره با اعلام نتایج به صورت رسمی در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

چیت‌سازیان گفت: نمایشگاه بزرگی از آثار رسیده در حاشیه جشنواره در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود و آثار برگزیده به جشنواره به صورت گردشی در تمام دانشگاه‌های کشور در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه جنبی دیگر با نام فرش نفیس کاشان در حاشیة این جشنواره خبر داد و افزود: در این نمایشگاه که با همکاری اتاق بازرگانی و اتحادثه تولید فرش دستباف کاشان برگزار می‌شود، از افرادی که در زمینه فرش به صورت تجربی صاحب‌نظرند استفاده می‌شود.

وی علت انتخاب دانشگاه کاشان جهت مکان برگزاری سومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری فرش را تاریخ و فرهنگ کهن این شهرستان و قدمت و شهرت جهانی هنر فرش این منطقه ذکر کرد.

وی افزود: پیشگامی دانشگاه کاشان در ایجاد رشته تحصیلی فرش و فارغ‌التحصیل شدن اولین دانشجویان این رشته در سطح کشور از این دانشگاه از دیگر علل انتخاب دانشگاه کاشان جهت مکان برگزاری این جشنواره است.

در حال حاضر در 26مرکز دانشگاه، مراکز عالی و دانشگاه آزاد دو هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند و تاکنون 120دانشجو در رشته فرش در این دو مقطع در سطح کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند.

 

بازتاب خبر در شبکه خبر

بازتاب خبر در ایسکا نیوز

بازتاب خبر در خبرگزاری مهر

بازتاب خبر در خبرگزاری موج

 

 

 

 


نظر شما :