برگزاری اردوی علمی، فرهنگی خدمت به بندگان خدا

۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۰ کد : ۳۹۷۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۵۶
اردوی علمی، فرهنگی و آموزشی خدمت به بندگان خدا"خشت سبز" توسط گروه معماری و به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان در روستای وادقان برگزار شد.
 

اردوی علمی، فرهنگی و آموزشی خدمت به بندگان خدا"خشت سبز" توسط گروه معماری و به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان در روستای وادقان برگزار شد.

 مدیر گروه معماری دانشگاه کاشان و مدیر اجرایی این اردوی علمی، با اشاره به اینکه این اردوی علمی، فرهنگی و آموزشی بنا به تصمیم خودجوش دانشجویان گروه معماری برگزار شد افزود: در این اردوی جهادی و امر خداپسندانه، 36 دانشجوی معماری این دانشگاه (24 دانشجوی پسر و 12 دانشجوی دختر) شرکت کردند.

 

دکتر جواد دیواندری اظهار داشت: طی بازدید و امکان‌سنجی و ارزیابی کارشناسانه، نیازها و معضلات این روستا با همکاری دهیاری شناسایی و دانشجویان فعالیت خود را در راستای تامین نیازها و رفاه و خدمت به مردم این روستا آغاز کردند.

 وی حس خدمت و نوعدوستی را از ویژگیهای این اردو بیان کرد و افزود: در این اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی این منطقه در ابعاد مختلف فرهنگی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه کوشیدند.

 

دکتر دیواندری فعالیت‌های دانشجویان در این روستا را در دو بخش عام‌المنفعه و عمرانی بیان کرد و اظهار داشت: در این طرح ده روزه، دانشجویان در طراحی، ساماندهی و اصلاح معبر گلزار شهدا و مرکز تجمع روستایی کوشیدند.

 وی ساخت حمام سرویس‌های بهداشتی، کف فرش، لوله‌کشی، کاشیکاری و برق کشی را از دیگر فعالیت‌های دانشجویان طی این مدت ذکر کرد و افزود: هزینه اجرای این طرح با مشارکت خیرین، دهیاری و دانشجویان و فعالیت های فرهنگی و مایحتاج و غذای این اردو نیز توسط معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان تامین شد.

  مدیر گروه معماری دانشگاه کاشان بازدید از خانواده شهدا و شرکت در نماز جماعت و جلسات قرآن و حس مشارکت و همدلی را از ویژگیهای معنوی این اردو بیان کرد و گفت: دانشجویان در این اردو با کمترین بضاعت و کمبود آب رسالت خود را به درستی انجام دادند.

 

دکتر دیواندری با اشاره به استقبال بیش از حد دانشجویان از این طرح ابراز امیدواری کرد: تا با حمایت دانشگاه این طرح در سال های بعد در روستاهای دیگر اجرا شود.

 اردوی علمی، فرهنگی و آموزشی خدمت به بندگان خدا"خشت سبز" از سوم تا سیزدهم شهریور ادامه داشت.

 

( ۱ )

نظر شما :