دانشگاه کاشان در مسیر توسعه صنعت توریسم و گردشگری

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۸ کد : ۳۹۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۷
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کاشان از ارتقاء آموزش صنعت توریسم در این دانشگاه خبر داد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کاشان از ارتقاء آموزش صنعت توریسم در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه در مسیر توسعه صنعت توریسم و گردشگری گام بر می دارد.

 دکتر محمدرضا مزدیان‌فرد، ارتقاء صنعت توریسم را ضروری دانست و گفت: در این خصوص با محمدرضا نفیسی رئیس بورد توریست ایران _ سوئیس، در رابطه با لزوم راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنعت توریسم و استفاده از تجارب بین‌المللی کشورهایی چون سوئیس که سابقه‌ای بسیار درخشان دارند مذاکراتی انجام شد.

 وی خاطر نشان کرد: صنعت توریسم در کشور سوئیس به دلیل سابقه طولانی در استقلال عمل آن کشور، پتانسیل‌های بسیار عالی طبیعی، جایگاه استراتژیک مالی جهانی و بنگاه‌های اقتصادی مستقل از قدرت‌های حاکم در اروپا و آمریکا و خاور دور بسیار پیشرفته است و سالهاست که کشور سوئیس مرکز تعاملات بین‌المللی و در نتیجه عالی‌ترین مرکز آموزشی صنعت توریسم در دنیاست.

 دکتر مزدیان‌فرد با بیان اینکه دانشگاه کاشان علاقمند به همکاری با نهادهای آموزشی و اجرایی آن کشور است تاکید کرد: مذاکرات برای اقدامات راهبردی، انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری ادامه خواهد داشت.

 آقای نفیسی هم در این نشست اظهار کرد که باید در راستای رفع نیازهای جدی صنعت توریسم و ترویج اصول علمی مدیریت آن در ایران کوشید و کاشان نیز به عنوان شهری با پتانسیل‌های منحصر به فرد در این زمینه می‌تواند بخوبی مد نظر برای آموزش قرار گیرد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز در این نشست با اشاره به معرفی پتانسیل‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های صنعت توریسم در کاشان، آمادگی اداره میراث فرهنگی را برای هرگونه همکاری علمی و اقتصادی با دانشگاه اعلام کرد.

 دکتر محسن جاوری اظهار امیدواری کرد: دانشگاه بتواند با بهره‌وری از بالاترین استانداردهای هتل‌داری و مدیریت توریسم از سوئیس، زمینه‌‌های رشد وشکوفایی توریسم بین‌المللی را در کاشان فراهم آورد و نه تنها در ارتقاء اشتغال‌زایی پایدار منطقه، گام‌های اساسی برداشته شود بلکه در سطح ملی در رفع چالش‌های پیش رو اقدام شایسته ای بعمل آید.

 

نظر شما :