پذیرش 112 چکیده مقاله در همایش ملی جامعه بینا، شهروند نابینا

۱۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۸ کد : ۳۹۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۰۶
دبیر علمی همایش جامعه بینا شهروند نابینا گفت: از 140 چکیده مقاله ارسالی به این همایش، 112 مقاله تاکنون مورد پذیرش قرار گرفته است.
 

دبیر علمی همایش جامعه بینا شهروند نابینا گفت: از 140 چکیده مقاله ارسالی به این همایش، 112 مقاله تاکنون مورد پذیرش قرار گرفته است.

 دکتر نرگس نیکخواه از تمدید مهلت زمان ارسال اصل مقالات، تا بیست و پنجم شهریورماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: پژوهشگران و محققان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.

 وی مساله‌پژوهی و راه‌حل‌یابی در عرصه‌‌های مختلف علمی درباره نابینایی و کم بینایی،  زمینه‌ها و عوامل اجتماعی و زمینه‌ها و عوامل فرهنگی موثر بر کاهش یا افزایش کیفیت زندگی افراد نابینا و کم بینا محدودیت‌ها و فرصتهای حقوقی موجود برای نابینایان و کم بینایان، زمینه‌ها و ظرفیتهای آموزشی و تربیتی، را از جمله محورهای اصلی این همایش بیان کرد.

  عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: عوامل و زمینه‌های موثر در بهداشت روانی و رشد شخصیتی، زمینه‌ها و عوامل موثر بر بهبود کیفیت مدیریت شهری برای افراد نابینا و کم‌بینا و شناسایی تکنولوژی‌های نوین ارتباطی مورد نیاز نابینایان و کم‌بینایان از دیگر محورهای این همایش است.

 دکتر نیکخواه یادآور شد: برگزاری همایش تخصصی در رابطه با مسائل و مشکلات نابینایان و کم بینایان در ابعاد مختلف حقوقی، اجتماعی، روانشناختی و آموزشی بی‌تردید اقدام موثری جهت بهره‌گیری از دانش علمی و تخصصی گروه‌های حقوق، علوم اجتماعی، روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریتی است.

 همایش ملی جامعه بینا شهروند نابینا بیست و یکم و بیست و دوم مهرماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

 

نظر شما :