مدیر عامل شرکت باریج اسانس: برای تولید محصول جدید به ایده ها و طرح‌های نوین نخبگان دانشگاهی نیازمندیم

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰ کد : ۳۹۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۶۷
مدیر عامل شرکت باریج اسانس گفت: برای تولید محصولات جدید شرکت باریج اسانس، به ایده‌های خلاقانه کارشناسان و متخصصان نخبه دانشگاهی نیاز داریم.
 

مدیر عامل شرکت باریج اسانس گفت: برای تولید محصولات جدید شرکت باریج اسانس، به ایده‌های خلاقانه کارشناسان و متخصصان نخبه دانشگاهی نیاز داریم.

 خانم حجازی در نشست با اعضای هیات رئیسه و ستاد توسعه دانشگاه کاشان به ارائه و تولید هشت نوع محصول جدید سالانه در این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: برای توسعه محصولات این شرکت باید همکاری خود را در زمینه‌های گوناگون نانو، شیمی و مدیریتی ارتقاء بخشیم.

 وی ارائه طرح‌های تحقیقاتی متناسب با بازار کار و رفع نیازهای جامعه را وظیفه دانشگاه دانست و افزود: علم و دانش پیش روی دانشگاه و صنعت نیز پش روی ماست که باید با ارتباط متقابل سعی شود تا زمینه توسعه علمی و اقتصادی و اشتغال جوانان فراهم شود.

 خانم حجازی استفاده از فناوری‌های نوین و علم روز را از اهداف این شرکت بیان کرد و اظهار داشت: این شرکت آمادگی دارد تا افراد مستعد اعم ازدانشجویان و اساتید را در هر زمینه‌ای که متناسب با کار و اهداف این شرکت باشند جذب نماید.

 معاون اداری مالی دانشگاه کاشان نیز در این نشست، شرکت باریج اسانس را از شرکت‌های موفق دانست و گفت: رمز پویایی و پایداری این شرکت نشان از افکار بلند و متعالی مرحوم مهندس حجازی و خانواده ایشان دارد.

 دکتر سعید گلابی وارد شدن دانش فنی از خارج کشور را از جمله مشکلات پیش روی صنایع بیان کرد و اظهار داشت: دانش فنی که از کشورهای خارجی وارد می‌شود بدون ایده و فکر به محصول تبدیل می شود که مشکلاتی را به صنایع وارد می کند.

 وی ارتباط دانشگاه با صنعت را لازم دانست و افزود: باید با استفاده از تجارب کارشناسان بومی و دانشگاهی سعی نماییم که محصولات خود را بدون نیاز به دانش کشورهای خارجی رونق بخشیم.

 دکتر گلابی به آمادگی دانشگاه برای کمک در بخش‌های پشتیبانی، توسعه‌ای و محصولات شرکت باریج اسانس اشاره کرد و گفت: دانشگاه با ارائه طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و همچنین ساخت ماشین‌آلات و تجیهزات مورد نیاز شرکت، می تواند در توسعه و تنوع بخشی محصولات این شرکت تاثیرگذار باشد.

 مدیر مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز در این نشست اصلی‌ترین شرط دوام صنایع و دانشگاه را تحقیق و تجاری‌سازی بیان کرد و گفت: برای رشد و توسعه نیاز به ابزار رشد و فناوری های نوین است.

مهندس حسنعلیان تعیین اولویت‌های پژوهشی را در راستای ارتقاء صنایع لازم دانست و افزود: دانشگاه می تواند با ارائه طرح های تحقیقاتی و کاربردی و فن آوری های نوین نیازهای صنعت را برآورده سازد.

 وی از ایجاد پارک علم و فناوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: باید صنایع از ایده های خلاقانه و کارآفرینانه حمایت داشته باشند.

 در این نشست همچنین اعضای هیات رئیسه و ستاد توسعه دانشگاه نقطه نظرات خود را در خصوص ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با شرکت باریج اسانس مطرح نمودند.

           

 

نظر شما :