دکتر زراعت: توسعه علمی و اقتصادی در گرو ارتباط بین صنعت و دانشگاه است

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰ کد : ۳۹۶۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۵
رئیس دانشگاه کاشان ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه را لازم دانست و گفت: روند رشد توسعه علمی و اقتصادی در گرو ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.
 

رئیس دانشگاه کاشان ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه را لازم دانست و گفت: روند رشد توسعه علمی و اقتصادی در گرو ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

 دکتر عباس زراعت در نشست اعضاء هیات رئیسه و ستاد توسعه دانشگاه با مدیر عامل شرکت باریج اسانس، بی‌اعتمادی بین صنعت و دانشگاه را از مشکلات پیش رو بیان کرد و اظهار داشت: صنعت و دانشگاه باید همدیگر را درک کنند.

 وی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه، دانشگاه‌ها از تمام شمول دولتی مستثنی و مستقل شده اند افزود: دانشگاه باید سعی نماید با ایجاد رشته‌های جدید و تغییر واحد‌های درسی زمینه تبادل و ارتباط بین صنعت و بخش خصوصی را ارتقاء بخشد.

 رئیس دانشگاه کاشان تجاری سازی علم را مورد تاکید قرار داد و خاطر‌نشان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه باید با ارائه طرح‌های تحقیقاتی کاربردی، زمینه تبدیل علم به فناوری و محصول را فراهم آورند.

 وی اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته، نوآوری و شکوفایی و ایجاد نگرش و فرهنگ کسب ثروت از طریق فن‌آوری‌های مدرن، از مولفه‌های مهم و اساسی توسعه علمی و اقتصادی به شمار می رود.

دکتر زراعت با بیان اینکه تحقق این امر در کشور ما در گرو ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است افزود: دانشگاهی که تنها آموزش صرف و مدرک گرایی حاکم باشد هیچ ارزشی ندارد و سرمایه گذاری برای ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها لازم است.

 رئیس دانشگاه کاشان اقتصاد دانش محور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر صاحبان صنایع از اقتصاد تولید محور به اقتصاد دانش محور سوق داده شوند سودآوری بیشتری را عاید خواهند نمود.

 دکتر زراعت فراهم کردن زمینه ارتباط هرچه بیشتر مردم با دانشگاه و دانشگاه با جامعه را از سیاست‌های دانشگاه بیان کرد و گفت: زمینه ارتباط خیرین با دانشگاه به حمدالله خوب است و امیدواریم تا با برنامه هایی که در برنامه عملیاتی و سند چشم انداز دانشگاه پیش بینی شده بتوانیم در راستای تجاری سازی علم گام برداریم.

 

نظر شما :