فرهنگ سازی استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی وظیفه دانشگاهیان است

۰۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۱ کد : ۳۹۶۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۵
یکی از کارشناسان رسانه‌ای حوزه علمیه قم گفت: فرهنگ‌سازی استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی وظیفه دانشگاهیان است.
 

یکی از کارشناسان رسانه‌ای حوزه علمیه قم گفت: فرهنگ‌سازی استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی وظیفه دانشگاهیان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کهوند در مراسم طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان، شبکه‌های اجتماعی اینترنتی را تهدید برای کشور دانست و اظهار داشت: با رواج این شبکه‌های اجتماعی امروز هویت اسلامی و ملی مورد تهاجم و تاخت و تاز فرهنگی استکبار جهانی قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه کشور ایران در زمینه های گوناگون به جز شبکه‌های اجتماعی مورد تحریم واقع شده است، افزود: نگاه کشورهای استکباری به شبکه‌های اجتماعی بسیار ویژه و وسیع است وبعد از نفت استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دومین منبع درآمد ایشان است و از این طرق درآمدهای زیادی را به جیب می زنند.

وی دسترسی سریع و آسان به اطلاعات خصوصی افراد را یکی از اهداف شوم آنها دانست و گفت: با تلفن‌های همراه اندروید بدون اجازه و راحت می‌توانند از حریم خصوصی افرادعکس و فیلم بگیرند و اطلاعات شخصی را ثبت و ضبط نمایند.

حجت الاسلام کهوند ترویج فرهنگ غرب و اختلافات خانوادگی را از دیگر اهداف استکبار در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: دشمن سعی دارد با ترویج این شبکه‌ها دین و ایمان را از جوانان بربایند و از مسیر اسلام خارج سازند.

وی با اشاره به اینکه همه تحولاتی که در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می افتد به نفع اسرائیل و صهیونیست است اظهار داشت: این شبکه‌ها با روش‌هایی متفاوت کاربران را جذب و اطلاعاتشان را جمع‌آوری و برنامه برایشان پیاده می سازند.

حجت‌الاسلام کهوند خاطر نشان کرد: دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه باید با ارائه کارهای تحقیقاتی و علمی و روش‌های نوین سعی کنند که جلو استفاده شیوه غلط از شبکه‌های اجتماعی را بگیرند و راه درست را به جوانان نشان دهند.  

ضیافت اندیشه اساتید تا سیزدهم شهریور ماه جاری در دانشگاه کاشان ادامه دارد.  


نظر شما :