امام جمعه کاشان: مدیر باید فردی قدرتمند و شجاع باشد

۰۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۰ کد : ۳۹۵۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۸
امام جمعه کاشان گفت:مدیر یک مجموعه باید قدرتمند، توانمند و فردی شجاع باشد.
 

 امام جمعه کاشان گفت:مدیر یک مجموعه باید قدرتمند، توانمند و فردی شجاع باشد.

 آیت الله عبدالنبی نمازی در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان با اشاره به اهمیت گزینش مدیران در نظام های سیاسی افزود: مسوولان در سطوح مختلف اجرایی نظام، از رییس جمهوری گرفته تا وزرا و... باید در انتخاب و گزینش معاونان و مدیران و زیر مجموعه های خود انتخاب درستی داشته باشند.

 ایشان با بیان اینکه اداره یک مجموعه به دلیل تنوع کارها به دست یک نفر امکان پذیر نیست اظهار داشت: برای هر کاری باید یک مسئول خاصی انتخاب کرد و در انتخاب افراد باید ملاحظاتی مد نظر قرار گیرد تاجامعه وکشور آسیب نبیند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نامه 53 امام علی (ع) به مالک اشتراشاره کرد وافزود: آن حضرت سفارش فرمودند در گزینش مدیران از افراد آبرومند، شریف، اصیل و صالح، دارای سوابق نیکو، بلند همت، آزاده، دلیر و سخاوتمند و اهل مدارا بهره گیری شود.

 آیت الله نمازی با بیان اینکه مسئول باید قدرتمند وشجاع باشد خاطر نشان کرد: اکر مدیر ترسو باشد نمی تواند تصمیم درست بگیرد وجامعه را اداره کند.ایشان افزودند: مدیران در تصمیمات خود باید متقن باشند و نگران حواشی تصمیم از جمله برکناری و ... نباشند.

 وی حفظ کرامت افراد را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر شما فردی را انتخاب وبکارگرفتید در ادامه باید مراقبش باشید تا خطا و اشتباه نکند ونباید او را رها کنید.

 عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مدیر باید زیر مجموعه خود را مورد تفقد و تحقیق قرار دهد و کارهای او را دنبال کند، چرا که برخی افراد فرصت طلب به دلیل ضعف مافوق به قصد سوء استفاده از مدیران به دنبال ارتباط با آنها هستند که متاسفانه در سطح کشور با چنین مواردی روبرو هستیم.

 آیت الله نمازی مشکلات اقتصادی را به دلیل ضعف مدیریتی دانست وگفت: مدیر ومسئولی که شایستگی کار را نداشته باشد به همه ملت آسیب و ضرر وارد میکند.

 نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان محبت مدیران به همکاران و تشویق به موقع ایشان را مورد تاکید قرار داد وافزود: حضرت علی (ع) می فرماید: محبتی که شما به فرد می کنید مصلحت خواهی شما را خواهد داشت ونگاهشان به شما مثبت خواهد بود.

 آیت الله نمازی افزود: این مراقبت ها و مساعدت ها در همکاری مدیران تحت امر شما موثر است، از این رو اگر کمکی از شما برای مدیران زیر مجموعه خود ساخته است، دریغ نکنید.

 

نظر شما :