دکتر منصوری: رصدخانه ملی ایران تحول عظیم علمی

۰۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰ کد : ۳۹۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۸۳
مدیر طرح رصدخانه ملی ایران گفت: رصدخانه ملی ایران در کاشان فرصتی استثنایی برای توسعه علمی منظقه و حضور جهانی دانشگاه کاشان است.
 

 مدیر طرح رصدخانه ملی ایران گفت: رصدخانه ملی ایران در کاشان فرصتی استثنایی برای توسعه علمی منظقه و حضور جهانی دانشگاه کاشان است.

    دکتر رضا منصوری رصدخانه ملی را یکی از طرح‌های بزرگ ملی بیان کرد و اظهار داشت: رصدخانه ملی جزء نخستین و تنها طرح کلان علمی ایران است که به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

    وی با اشاره به اهمیت این پروژه افزود: ایجاد رصد‌خانه ملی ایران در شهرستان کاشان، موقعیت بسیار استثنایی برای بین‌المللی شدن این شهرستان است؛ به علاوه قرار است پژوهشکده رصدخانه ملی ایران و مرکزفناوری و مدیریت رصدی رصدخانه ملی در پردیس دانشگاه کاشان احداث شود.

    وی اظهار داشت: حضور منجمان و محققان در این منطقه می‌تواند در رونق گردشگری و درآمد‌زایی نیز تاثیرگذار باشد.

    دکتر منصوری به پیشرفت حدود 30 درصدی رصدخانه ملی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: تا با حمایت دولت و تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

    وی خاطر نشان کرد: راه اندازی این رصدخانه به واسطه مکان نجومی بسیار خوب آن خلاء مهمی را روی کره ی زمین برای رصد اپتیکی 24 ساعته پر می کند. به همین علت منجمان جهان علاقه ی بسیار به اتمام این طرح و شروع به کا ر رصدخانه ملی دارند.

 رصدخانه ملی ایران در ارتفاعات 3600 متری بالای قله گرگش کنار شهر کامو و چوگان از توابع شهرستان کاشان احداث می شود.

 

نظر شما :