چاپ ۱۰ مقاله پژوهشی پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان در مجلات بین‌المللی

۱۲ دی ۱۳۸۶ | ۱۳:۵۱ کد : ۳۹۴ اخبار دانشگاه معاونت پژوهشی
تعداد بازدید:۱۷۵۷

مدیر پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان از چاپ 10 طرح پژوهشی این پژوهشکده درمجلات بین‌المللی در سال جاری خبر داد.

دکتر «محسن بهپور» موضوعات این مقاله‌ها را شناسایی، جداسازی و برسی اثر ضد میکروبی گیاهان ذکر کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این پژوهشکده نخستین مرکز اسانس‌های طبیعی در کشور است چاپ این تعداد طرح پژوهشی در مجلات بین‌المللی قابل توجه و از لحاظ علمی ارزشمند است. وی یادآور شد: ساخت کرم، اسپری و استیک دافعه حشرات و ساخت سیستم خنک‌کننده جهت نصب بر روی دیگ‌های گلابگیری سنتی از جمله طرح‌های اجرا شده این پژوهشکده است.

به گفته وی، پیشگیری از عوارض جانبی در کرم و اسپری‌های شیمیایی و کیفی‌تر کردن اسانس‌های حاصله در گلابگیری سنتی از جمله فواید این دو طرح است.

وی با اشاره به عوارض جانبی مواد شیمیایی در داروها، لوازم آرایشی و افزودنی‌هی مواد غذایی گفت: شناسایی و تولید اسانس‌های طبیعی جهت جایگزین کردن مواد شیمیایی یکی از اهداف اصلی این پژوهشکده است.

وی، جداسازی ترکیبات اسانسی، کشاورزی و اصلاح‌نژاد گیاهان اسانسی و فراوری و تولید فراورده‌های اسانسی را از گروه‌های پژوهشی پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان ذکر کرد.

دکتر بهپور همچنین از فارغ‌التحصیل شدن اولین دوره دانشجویان دانشگاه کاشان در رشته اسانس‌های طبیعی در مقطع کارشناسی ارشد طی ماه آینده خبر داد.

وی، تعداد این فارغ‌التحصیلان را شش نفر ذکر کرد و افزود: در مهرماه آینده سومین دوره جذب دانشجو در رشته اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان صورت می‌گیرد که در این دوره 20 دانشجو جذب می‌شود.

مدیر پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان گفت: این پژوهشکده جهت هر نوع همکاری و تبادل اطلاعات و تجربیات با سایر مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی سراسر کشور آماده است.

پژوهشکدة اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان از سال 83 به صورت رسمی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز بکار کرده و اکنون با 12 نفر کادر علمی و 9 نفر دانشجو مشغول به فعالیت است.

 

 


نظر شما :