6 پروژه خیرساز در دانشگاه کاشان در حال ساخت است

۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۹ کد : ۳۹۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۰۶
رئیس دانشگاه کاشان گفت: شش طرح آموزشی خیر ساز در این دانشگاه در حال ساخت است.
 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: شش طرح آموزشی خیر ساز در این دانشگاه در حال ساخت است.

 دکتر عباس زراعت در جمع خبرنگاران کاشان مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی این دانشگاه را قابل تقدیر دانست و افزود: تاکنون حدود 30 هزار مترمربع فضای آموزشی با مشارکت خیرین در این دانشگاه اجرا شده است.

 وی اظهار داشت: دانشگاه کاشان در خصوص جذب و مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی رتبه نخست را در بین دانشگاه های آموزش عالی کشور دارد.

وی از ایجا کرسی‌های علمی بین‌المللی توسط خیرین آقایان مهندس سعیدی، دکتر ضیایی و آقای مهدی کتابچی در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: دعوت از دانشمندان کاشانی مقیم خارج از کشور از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برای ارتباطات و تبادلات علمی و بین‌المللی است.

 وی رشد کمی دانشگاه را در گرو افزایش 100 درصدی بودجه دانست و خاطر‌نشان کرد: رشد کمی دانشگاه با بودجه تطابق ندارد و امسال بودجه دانشگاه 23درصد افزایش داشته است.

 دکتر زراعت ارتباط دانشگاه با صنعت را لازم دانست و افزود: مدیریت دانشگاه ایجاد پارک علم و فناوری برای تبدیل علم به فناوری و محصول و ثروت را در دستور کار دارد.

 رئیس دانشگاه کاشان تبدیل دانشگاه به اندیشگاه را از دیگر برنامه‌های دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: ایجاد اندیشگاه نجوم و برگزاری مدرسه فیزیک و کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع‌های حیات و زمین از جمله اقدامات برای تبدیل دانشگاه به اندیشگاه است.

 رئیس دانشگاه کاشان از اعلام آمادگی این دانشگاه برای مدیریت و توسعه شهری خبر داد و خاطر‌نشان کرد: دانشگاه کاشان جهت انجام هرگونه فعالیت تحقیقاتی برای رفع نیازهای شهر و جامعه آمادگی لازم را دارد.

دکتر زراعت به دستاوردها و موفقیت دانشگاه کاشان در سال جاری اشاره کرد و افزود:کسب رتبه علمی 15، کسب عنوان دانشمند بین‌المللی توسط اساتید این دانشگاه در پنج رشته، کسب رتبه پنجم شیمی دنیا، قرار گرفتن در رده 10 درصد دانشگاه‌های موثر جهان و راهیابی 50 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر از جمله موفقیت ها و افتخارات این دانشگاه در سال جاری بوده است.

 

نظر شما :