مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم: روابط عمومی و رسانه ها مکمل یکدیگرند

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۳ کد : ۳۹۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۴۷
مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم گفت: روابط عمومی و رسانه ها دو بال پرواز یکدیگرند.
 

مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم گفت: روابط عمومی و رسانه ها به مانند دو بال پرواز و مکمل یکدیگرند.

دکتر مهدخت بروجردی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و کارگاه آموزشی خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی ادارات کاشان ارتباط بین روابط عمومی ها و رسانه ها را متقابل دانست و اظهار داشت: رسانه ها بدون روابط عمومی ها نمی توانند کار انجام دهند و این ارتباط متقابل و دوسویه است.

 مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روابط عمومی ها را آیینه سازمان دانست و خاطر نشان کرد: روابط عمومی‌ ها وکیل مدافع سازمان و چشم و چراغ سازمان هستند و باید به مانند پل صراط مستقیم حرکت کنند.

 دکتر بروجردی عدم تخصص کافی را از نقاط ضعف خبرنگاران بیان کرد و افزود: خبرنگاران باید عینیت و بیطرفی و انصاف خبری را رعایت کنند.
 

 وی تعویض زود هنگام خبرنگاران و نداشتن تسلط کامل خبرنگاران به سازمان ها را از دیگر موارد مشکلات عنوان کرد و گفت: خبرنگاران سعی دارند که با افراد بالای قدرت و مدیران رده اول مصاحبه کنند که این امر نادرست است.

 مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از خبرنگاران خواست تا در انعکاس اخبار رعایت دقت راداشته باشند و آنچه که شنیدند منعکس کنند و واقعیت ها را بیان کنند.

 وی با اشاره به اینکه روابط عمومی موفق است که خود روزنامه نگار و خبرنگار باشد افزود: خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی هستند و روابط عمومی باید با رسانه ها ارتباط صمیمی داشته باشد و لیستی کامل و به روز از خبرنگاران را در اختیار داشته باشد و در تمامی مراحل با خبرنگاران در ارتباط باشد.

 دکتر بروجردی هماهنگی خبرنگاران در تهیه خبر از سازمان را وظیفه روابط عمومی دانست و اظهار داشت: هیچ کس از مدیران سازمان نمی توانند بدون اطلاع روابط عمومی مصاحبه با خبرنگار داشته باشد.

 مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله تکنیک های خبر را کوتاه بودن، موجز و فشرده و صریح و ذکر کرد و گفت: انتقاد حق رسانه است ولی انتقادها باید سازنده باشد.

           

 

نظر شما :