همایش سراسری آموزشی جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه کاشان

۲۱ بهمن ۱۳۸۶ | ۲۳:۰۱ کد : ۳۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۰۸

همایش سراسری آموزشی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد.

مسئول آموزش اتحادیه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کل کشور گفت: حدود 200 دانشجو از 50 دانشگاه در این همایش شرکت کردند.

عباس بیات افزود: دانشجویان شرکت کننده در این همایش پیرامون مباحث تشکیلاتی، مدیریتی و سیاسی کشور توسط استادان با تجربه و اعضاء اسبق جامعه اسلامی دانشگاهی آموزش می‌بینند.

وی، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی و آگاهی دانشجویان با هویت سیاسی تشکیلاتی جامعه ذکر کرد و گفت: دانشجویان ضمن فراگیری مباحث ارائه شده توسط اساتید، با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ زمینة تعامل و تبادل فکری دانشجویان مناطق مختلف کشور فراهم می‌یابد و سطح فرهنگ سیاسی دانشجویان ارتقاء پیدا می‌کند.

مدیر مسئول نشریه پرتو قم هم در این نشست توجه به نیروی انسانی کارآمد را مهمترین شرط لازم برای پست‌های دولتی و مجلس ذکر کرد و گفت: نظام ما مرد سالاری دینی است و با انتخابات مجلس نظام ما شکل می‌گیرد و نیروهای فعال و کارآمد باید وارد این عرصه شوند.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش افزود: در این شرایط حساس که به فضل الهی در آستانه ورود سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم از بدو انقلاب تاکنون از اهداف امام خوب پاسداری شده و امروز محکم‌تر از هر روز مکتبمان برای جهانیان شناخته شده است. به گفته وی: امروز باید در داخل و خارج کشور برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان که سعی در تضعیف اسلام دارند گام‌های با ثبات‌تری برداشته تا زمینه لازم برای حکومت جهانی عدل گستر رقم بخورد و تفکر اسلام ناب بر جهان حاکم شود.

وی از دانشجویان خواست تا مسایل ایدئولوژیکی و جریانات و احزاب سیاسی را به خوبی بشناسند تا دچار انحراف سیاسی و خروج از مسیر اصلی خود نشوند.

به گفته وی، تخریب کاندیداها موجب خدشه به نظام جمهوری اسلامی و جامعه می‌شود و نامزدهای انتخاباتی باید خلاقیت‌ها، توانایی‌ها و استعدادهای خودشان را برای مردم بازگو کنند و دیگران را جهت رسیدن به منافع خودشان تخریب نکنند.

حجت‌الاسلام روانبخش از دانشجویان خواست که برای انتخاب نماینده مجلس از افراد شاخص، خوش‌فکر و مورد اعتماد که دارای بصیرت کامل نسبت به کاندیداها داشته باشند استفاده کنند.

وی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری از ویژگی‌های نمایندگان ایمان و هویت اسلامی و انقلابی‌، عدالت، حفظ استقلال سیاسی، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس ملی، جهاد علمی، آزادی و آزاداندیشی، اصلاح و تصمیم روش‌ها، شکوفایی اقتصادی است.

این همایش به مدت چهار روز از سه‌شنبه تا جمعه 19 بهمن ماه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

 

 


نظر شما :