پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان در راستای همراهی، کمک و پیشبرد صنعت اسانس، گلاب و دیگر عرقیات گیاهی می کوشد

۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۵۸ کد : ۳۸۷۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۲۵
رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان گفت: کیفی سازی و تجاری سازی، همراهی، کمک و پیشبرد صنعت اسانس، گلاب و دیگر عرقیات گیاهی از جمله اهداف و رسالت های این پژوهشکده است.
 

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان گفت: کیفی سازی و تجاری سازی، همراهی، کمک و پیشبرد صنعت اسانس و گلاب از جمله اهداف و رسالت های این پژوهشکده است.

دکتر حسینعلی رفیعی پور اظهار داشت: با صدور مجوز اولیه اداره کل استاندارد استان اصفهان مینی بر تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه همکار اداره استاندارد، آزمون های شیمیایی و میکروبی گلاب و آنالیز اسانس گل محمدی به صورت متمرکز و یکجا در این پژوهشکده انجام خواهد شد.

وی همکاری اساتید پژوهشی متخصص و توانمند و نیز جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای ارتقاء این پژوهشکده خواستار شد و افزود: این پژوهشکده با بهره گیری از اعضای هیات علمی متخصص و دانشجویان خبره در رشته فیتوشیمی (شیمی و فناوری اسانس) نقش مؤثری در رونق این صنعت دارند.

 رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان به همایش راهکارهای توسعه صنعت گلاب، عرقیات و اسانس در این پژوهشکده اشاره کرد و افزود: این همایش  با حضور و سخنرانی رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی کشور (پروفسور محمد باقر رضائی)، پروفسور عبدالحسین روستائیان (پدر علم فیتوشیمی ایران)، مدیر عامل شرکت باریج اسانس (سرکار خانم مهندس لاله حجازی) و جمعی از متخصصان و فعالان این صنعت با هدف معرفی هرچه بیشتر پژوهشکده و راهکارهای توسعه صنعت گلاب، عرقیا ت و اسانس در این پژوهشکده (7/3/94) برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا تفاهم نامه های همکاری پژوهشی– آموزشی با  انجمن علمی گیاهان دارویی کشور و شرکت کیمیاگران سبز امیر کبیر (در زمینه تصفیه پساب کارگاه های سنتی و صنعتی) منعقد شده است.

دکتر رفیعی پور با اشاره به اینکه در این پژوهشکده در حال حاضر دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته های "فیتوشیمی" و "شیمی و فناوری اسانس" مشغول به تحصیل هستند، خاطر نشان کرد: اقداماتی برای راه‌اندازی رشته دکترای فیتوشیمی نیز انجام شده و امید است تا در صورت موافقت با راه‌اندازی این رشته در آینده نزدیک، دانشجویان مقطع دکترا در این پژوهشکده پذیرش شوند.

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان بهسازی پیاده رو جنب درب ورودی پژوهشکده و پیگیری و آسفالت مسیر از درب ورودی تا ساختمان اصلی، اسکان دانشجویان در خوابگاه راهب و راه اندازی اینترنت در این خوابگاه، پیگیری اخذ سند رسمی زمین پژوهشکده، پیگیری صدور مجوز چاه آب از طریق اداره امور منابع آب شهرستان کاشان، پیگیری در خصوص دریافت مجوز فعالیت دور دوم کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی را از جمله فعالیت های انجام شده این پژوهشکده در سال جاری بیان کرد.

 

 

( ۲ )

نظر شما :