رئیس دانشگاه کاشان: باید از سیاست زدگی در بخش فرهنگ پرهیز شود

۱۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۵ کد : ۳۸۶۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۳
رئیس دانشگاه کاشان گفت: برای ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه باید سعی شود تا از سیاست زدگی در بخش فرهنگ جلوگیری شود.

 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: برای ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه باید سعی شود تا از سیاست زدگی در بخش فرهنگ جلوگیری شود.

دکتر عباس زراعت در نشست با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به پیشینه بسیار درخشان کاشان در زمینه های علمی و فرهنگی اظهار داشت: با تعامل و همکاری مجموعه فرهنگی منطقه کاشان سعی نمائیم تا شخصیت‌ها و آثار و مشاهیر به نام کاشان حفظ و احیاء شود.

وی ایجاد اتاق فکر فرهنگی را لازم دانست و افزود: با حضور نخبگان فرهنگی و با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خیرین می توان در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی شهر همت گماریم.

رئیس دانشگاه کاشان به برنامه راهبردی دانشگاه اشاره کرد و گفت: بر اساس این برنامه کلیه امور دانشگاه بر پایه فرهنگ استوار است.

دکتر زراعت آمادگی این دانشگاه را در راستای تشکیل کمیته‌های مشارکتی فرهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های دانشگاه کاشان در بخش علوم انسانی و متخصصان و کارشناسان این حوزه باید سعی شود تا برنامه‌های فرهنگی دانش محور باشد تا زمینه ارتقاء فرهنگ شهر و منطقه فراهم شود.

رئیس دانشگاه کاشان کیفی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهر را خواستار شد و خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان آمادگی دارد با همکاری مرکز پژوهشی کاشان شناسی همایش‌هایی را با هدف معرفی مشاهیر کاشان داشته باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه آمادگی دارد تا با استفاده از پتانسیل‌های انجمن ها علمی و فرهنگی و دانشجویان در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی شهر گام بردارد.

دکتر حسین ستار اظهار داشت: باید سعی شود تا نگاه در بخش فرهنگی از تبلیغات صرف دور و به علمی و پژوهشی معطوف شود.

وی تهیه نقشه راه در بخش فرهنگ را لازم دانست و افزود: با کمک مسئولین فرهنگی، باید سیاست‌های کلان فرهنگی طبق نقشه راه طراحی و تهیه و تدوین شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز در این نشست، با اشاره به شرح وظایف و رسالت‌های این اداره در ارتقاء فرهنگ عمومی شهر گفت: با توجه به پتانسیل‌های فرهنگی دانشگاه کاشان بنا داریم تا فعالیت‌های فرهنگی را به صورت مشارکتی با این دانشگاه داشته باشیم.

دکتر مصطفی جوادی انعقاد تفاهم نامه های همکاری در این زمینه را لازم دانست و افزود: باید تلاش کنیم با هم افزایی و همدلی، از موازی کاری در بخش فرهنگی کاسته شود.

 

 



نظر شما :