دکتر زراعت: امور دانشگاه باید از کمی گرایی به کیفی گرایی سوق داده شود

۱۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۶ کد : ۳۸۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۹۲
رئیس دانشگاه کاشان گفت: امور دانشگاه باید از کمی گرایی به کیفی گرایی سوق داده شود.
 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: امور دانشگاه باید از کمی‌گرایی به کیفی‌گرایی سوق داده شود.

دکتر عباس زراعت در نشست پرسش و پاسخ با کارمندان از تشکیل کمیته شورای مدیریت خبر داد و گفت: با تشکیل این کمیته مدیران دانشگاه باید بر اساس شاخص‌ها تعیین شوند.

وی با بیان اینکه باید روی مدیران سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم اظهار داشت: بایستی مدیر، کارمند را توجیه و او را مورد ارزیابی قرار دهد و بعد تشویق کند.

وی به کسب 50 رتبه داخلی و بین‌المللی دانشگاه در طول یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان توانست در سال جاری از رتبه 17 به رتبه 15 صعود کند و همچنین جزء مؤثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گیرد.

 دکتر زراعت برقراری ارتباطات بین‌المللی را از دیگر اقدامات این دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه همکاری با چندین دانشگاه داخلی و خارجی و راه اندازی سایت زبان انگلیسی و عربی از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه برای ارتباطات بین المللی است.

رئیس دانشگاه کاشان به طرح رصدخانه ملی اشاره کرد و افزود: رصدخانه ملی فرصت استثنایی برای ایران، کاشان و دانشگاه کاشان است ودانشگاه کاشان به عنوان نزدیکترین مرکز به رصدخانه می تواند شاهد تحول عظیمی در این عرصه باشد. 

دکتر زراعت ارتباط با جامعه و شهر را از دیگر برنامه های مدیریت دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: دراین زمینه با امضاء تفاهم نامه‌های همکاری با شورای اسلامی شهر، شهرداری، فرمانداری و دیدار با امام جمعه و علمای کاشان و نماینده مرم سعی داریم تا ارتباط بین دانشگاه و شهر را مستحکم کنیم.

 وی به تشکیل شورای علم و فناوری اشاره کرد و افزود: با تشکیل این شورا تمامی برنامه‌های شهر از نظر علمی در دانشگاه کاشان ارزیابی و مورد تحقیق و پژوهش قرار می گیرد تا اداره شهر به صورت علمی و پژوهش محور شود.

 دکتر زراعت تجاری‌سازی علم را از مهمترین رسالت‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت:با فعال کردن مراکز کارآفرینی و مرکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان سعی داریم که علم را تبدیل به ثروت نمائیم.

 رئیس دانشگاه کاشان فراهم کردن توان رقابت را برای توسعه علمی دانشگاه مهم دانست و افزود: با استفاده از پتانسیل‌های مثبت این دانشگاه در زمینه‌های انرژی، اسانس، فرش و معماری می توان توان رقابت و توسعه این دانشگاه را ارتقاء بخشیم.

 وی با اشاره به اینکه پژوهش لازمه توسعه علمی است خاطر نشان کرد: افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه از سه درصد به 15 درصد از برنامه های این دانشگاه است.

 دکتر زراعت ارتقای بودجه و تشکیلات را از دیگر فعالیت های یکساله مدیریت عنوان کرد و اظهار داشت: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده بدهی ها و دیون به نصف کاهش پیدا کرد و 100 درصد بودجه تخصیصی را توانستیم اخذ کنیم.   

 رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه وضعیت نیروی انسانی باید تجدید نظر شود افزود: انتظاراتی که از مجموعه کارمندی داریم این است که کارها باید از کمی گرایی به کیفی گرایی سوق داده شود.

 وی انتظارات در حد امکانات را از مجموعه کارکنان دانشگاه خواستار شد و گفت: از رفتارهای سیاسی باید در محیط دانشگاه پرهیز شود و فضای دانشگاه باید فضای بانشاط علمی، اخلاقی، پژوهشی و فضای صمیمیت ،صداقت و احترام به یکدیگر باشد.

 دکتر زراعت انگیزه خدمت کردن، اخلاق‌حرفه ای، وقت گذاری، احترام به مدیران قبلی را به مجموعه کارکنان دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: با مشارکت و همدلی و ارائه پیشنهادات و انتقادات از طریق مشاور کارمندی و شورای صنفی کارمندی و مراجعه حضوری و مکاتبه سعی کنیم دانشگاه را به اهداف و سند چشم انداز نزدیک نمائیم.

 

نظر شما :