دانشگاه کاشان نقش بسزایی در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی شهر دارد

۱۰ تیر ۱۳۹۴ | ۱۷:۵۸ کد : ۳۸۶۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۵
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ارتقاء سطح فرهنگ عمومی را یکی از رسالت‌های مهم این اداره دانست و گفت: در همین راستا دانشگاه کاشان با توجه به پتانسیل مثبت و اینکه قشر عظیمی از نیروی انسانی را در بردارد نقش مؤثری در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی شهر دارد.
 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ارتقاء سطح فرهنگ عمومی را یکی از رسالت‌های مهم این اداره دانست و گفت: در همین راستا دانشگاه کاشان با توجه به پتانسیل مثبت و اینکه قشر عظیمی از نیروی انسانی را در بردارد نقش مؤثری در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی شهر دارد.

 دکتر مصطفی جوادی در دیدار با رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه از انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین این اداره و دانشگاه کاشان در زمینه‌های مختلف آموزش شهروندی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری خبر داد و افزود: هدف این است که با برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی و فرهنگی، ضمن معرفی شخصیت‌های فرهنگی و هنری به نسل جوان، بتوان گسست فرهنگی که بین نسل قدیم و نسل جوان ایجاد شده است را هموار ساخت.

 وی از برگزاری جایزه ادبی محتشم کاشانی خبر داد و اظهار داشت: سعی داریم با کمک دانشگاه و سایر مراکز فرهنگی، کاشان را به عنوان شهر آئینی و فرهنگی تبدیل نمائیم.

 جوادی، برگزاری جایزه ادبی کاشان را از دیگر برنامه‌های این اداره بیان کرد و افزود: معرفی و شناساندن شخصیت‌های ادبی شهرستان در سطح کشوری از اهداف برگزاری این برنامه است که امید است با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی و مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این برنامه را تحقق بخشیم.

 جوادی تبدیل کاشان به عنوان یکی از قطب‌های ادبیات دفاع مقدس و قطب تئاتر مقاومت را مهم دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در کاشان در خصوص شعر دفاع مقدس و تئاتر مقاومت فعالیت های زیادی انجام شده و چهره های سرشناسی در این خصوص دارد سعی داریم تا با همکاری اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این خواسته را نیز جامه عمل بپوشانیم.

 رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی از تاسیس مجمع خیرین فرهنگی کاشان خبر داد و افزود: با توجه به کمبود بودجه این اداره، و مشارکت و ورود خیرین در عرصه های مختلف مدرسه سازی، آموزش عالی و سلامت، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی شهر،کمک و مشارکت خیرین فرهنگی را می طلبد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نقش دانشجویان را در راستای توسعه برنامه های فرهنگی حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: از آنجا که دانشجویان مختلفی در کانون‌ها و انجمن‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها عضویت و مشارکت دارند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان سعی دارد تا با تعامل معاونت فرهنگی دانشگاه بتواند برنامه ها ی مختلف فرهنگی و هنری را با مشارکت دانشگاه و دانشجویان برگزار نماید تا این برنامه ها از محدوده دانشگاه بیرون آمده و استعدادهای دانشجویان در سطح شهر معرفی شود.

 دکتر جوادی اظهار امیدواری کرد: تا با اجرای طرح‌های مشارکتی با دانشگاه‌ها و سایر مراکز فرهنگی و کمک خیرین، بتوانیم کاشان را به جایگاه اصلی فرهنگی خود برسانیم.

 

نظر شما :