دیدار معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با معاون وزیر صنعت

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۹ کد : ۳۸۴۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۶
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با دکتر توفیق معاون، آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کردند.
 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با دکتر توفیق معاون، آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کردند.

معاون پژوهشی و فناوری با اشاره به اهمیت ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت گفت: در این دیدار در خصوص فراهم آوردن فرصت مطالعاتی در صنعت برای اعضای هیات علمی توافقاتی حاصل شد.

دکتر مجید منعم زاده ایجاد دوره های پسا دکتری در صنعت را از دیگر مباحث ارائه شده در این دیدار ذکر کرد و اظهار داشت: بر اساس آئین نامه دوره های پسا دکترا در صنعت ، برای دانش آموختگان دوره دکترا می توانند یکسال در صنعت فعالیت کنند.

وی جهت دهی به تحقیقات دانشگاهی به ویژه پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در راستای نیاز های صنعتی، معدنی و تجاری را از دیگر مباحث ارائه شده در این دیدار ذکر کرد و افزود: معاون پژوهشی وزارت صنعت همچنین برای استقرار شرکت های دانش بنیان و شرکت های مستقر در مرکز رشد در محل دایمی نمایشگاه های وابسته به مراکز رشد و پارک علم و فناوری اعلام آمادگی کرد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استقرار مراکز رشد که در شهرک های صنعتی مستقر شوند برای خرید زمین تخفیف ویژه ای داده می شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان همچنین از اعلام آمادگی وزارت صنعت برای ثبت جهانی برندهای صنایع کاشان همچون اسانس و گلاب خبر داد و افزود: در این دیدار همچنین به منظور کاربردی شدن دانش اساتید و آشنایی با مسائل مربوط به صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری کنفرانس های مشترک و دوره های آموزشی توافقاتی بعمل آمد و همچنین مقرر شد معاون پژوهشی، آموزشی و فناوری وزارت صنعت در آینده نزدیک بازدیدی ازصنایع و دانشگاه کاشان داشته باشند.

 

نظر شما :