دیدار رئیس دانشگاه کاشان با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۷ کد : ۳۸۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۹۱
رئیس دانشگاه کاشان، با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دیدار و گفتگو کردند.
 

رئیس دانشگاه کاشان، با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دیدار و گفتگو کردند.

رئیس دانشگاه کاشان در این دیدار با اشاره به توسعه تشکیلات و نیروی انسانی در سالهای گذشته و افزایش تورم و عدم تخصیص کامل اعتبارات جاری در سال 91 و 92 و با کسری بودجه جدی دانشگاه، از معاونت رئیس‌جمهور خواست اعتبار سال 95 دانشگاه کاشان را تا دو برابر افزایش دهند.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: نظر به اینکه دانشگاه کاشان بخاطر عدم پرداخت حق‌التدریس‌ها، اضافه‌کاری‌ها و مطالبات پژوهشی همکاران، با دیون جدی مواجه می‌باشد از آن معاونت محترم خواسته شد تا نسبت به پرداخت بدهی‌ها و دیون قبلی دانشگاه که بالغ بر هیجده میلیارد تومان برآورد ‌شده است، مساعدت نمایند.

لازم به ذکر است با پی‌گیری‌ها و تلاش‌هایی که در پایان سال 93 بعمل آمد، اعتبارات دانشگاه به صورت کامل تخصیص داده شد و از محل ردیف ها نیز اعتبارات قابل توجهی دریافت و این امر سبب شد تا بخشی از دیون دانشگاه پرداخت شود.

دکتر محمد نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این دیدار ضمن پذیرش دعوت سفر به کاشان، دستورات موکد و مساعدی به معاونت آموزش و فرهنگی خود صادر فرمودند تا به این مشکلات رسیدگی و با استفاده از ظرفیت های بودجه سال 94 و 95 برای پرداخت دیون، اقدام مؤثر بعمل آید.

گفتنی است اعتبارات دانشگاه کاشان در سال 94 با توجه به پیگیری‌های مستمر حدود 22 درصد رشد پیدا کرد که نسبت به رشد اعتبارات دانشگاه های دیگر، قابل توجه می‌باشد، اما با توجه به وجود 215 رشته گرایش و بالغ بر 6500 دانشجو و قریب به 300 عضو هیات علمی و 410 کارمند(بجز نیروهای خدماتی، شرکتی و فضای سبز) این افزایش هرگز با نیازهای واقعی دانشگاه تناسب ندارد ونیازمند افزایش بیشتر می‌باشد.در حال حاضر بیش از 80 درصد از بودجه دانشگاه صرف پرداخت حقوق و مزایای همکاران می شود و با توجه به هزینه ای جاری دیگر مبلغی برای پژوهش که رسالت اصلی دانشگاه می باشد باقی نمی ماند و در حال حاضر چاره ای جز افزایش درآمدهای اختصاصی از طریق طرح های پژوهشی نیست و امید می رود همکاران محترم هیات علمی مدیریت دانشگاه را در این زمینه یاری دهند.

گفتنی است دانشگاه کاشان به رغم کمبود اعتبارات توانسته است همچنان روند توفیقات و پیشتازی های علمی خود را ادامه دهد، از جمله اخیرا رتبه 15 در میان دانشگاه های کشور را به دست آورده و جزء مؤثرترین دانشگاه های جهان شناخته شده است.

رئیس دانشگاه کاشان خطاب به همکاران دانشگاهی که به رغم مشکلات مالی بسیار با انگیزه فراوان در پی تعالی دانشگاه هستند گفت: از همه شما کمال تشکر را داریم و بخاطر کاستی‌ها پوزش می خواهیم و امیدواریم بزودی بر اساس قول های مساعدی که داده شده است دیون همکاران پرداخت گردد.

 

نظر شما :