نماینده مردم کاشان: مدارس استعدادهای ویژه شهرستان کاشان یک سوم استان اصفهان است

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۶ کد : ۳۸۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۰
نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: مدارس استعدادهای ویژه جوانان شهرستان های کاشان و آران و بیدگل یک سوم استان اصفهان است.
 

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: مدارس استعدادهای ویژه جوانان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل یک سوم استان اصفهان است.

دکتر عباسعلی منصوری در نشست معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعضای شورای دانشگاه کاشان، پتانسیل نیروی انسانی کاشان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این شهرستان نیروهای تحصیلکرده بسیار خلاق و مبتکری دارد که در توسعه اقتصادی منطقه و جامعه نقش بسزایی می‌توانند ایفا کنند.

 وی همچنین به صنعتی بودن منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: استقرار صنایع بسیار مهم در منطقه کاشان و وضعیت بسیار مناسب آموزش عالی، تعداد دانشجویان و دانشگاه‌ها با فراهم کردن زمینه های مناسب ارتباط با صنعت می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات جامعه و کشور گام برداشت.

 نمانیده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی وجود پارک علم و فناوری را از نیازهای مبرم این شهرستان برای پرورش استعدادهای جوانان خلاق دانست و افزود: از آنجائیکه تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده این شهرستان بیکار هستند، استقرار پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر بسزایی در اشتغال‌زایی و رفع بیکاری جوانان تحصیلکرده دارد.

 دکتر منصوری حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برای تحقق این امر خواستار شد و خاطر نشان کرد: ایجاد پارک‌های علم و فناوری کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصادی دانش‌محور، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش‌های تحقیقاتی، تولید و خدماتی جامعه است.

 

نظر شما :