اختتامیه مسابقه عکس جمعه قالی در دانشگاه کاشان

۲۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۴ کد : ۳۸۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۵
نخستین دوره مسابقه عکس جمعه قالی درکاشان با حضور اساتید، دانشجویان، عکاسان و هنرمندان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

نخستین دوره مسابقه عکس جمعه قالی درکاشان با حضور اساتید، دانشجویان، عکاسان و هنرمندان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه کاشان نیز ضمن اشاره به اهمیت هنر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اسلام گفت: دانشگاه کاشان با توجه به وظیفه‌ی ذاتی خودکه پرورش نیروی انسانی در دو جنبه علمی و فرهنگی است تلاش میکند با همکاری با مجموعه‌های علمی و فرهنگی خارج از دانشگاه از قبیل موسسات فرهنگی شهرستان و همچنین مجموعه‌های فعال در سطح کشور این وظیفه خطیر را هرچه بهتر به انجام برساند.

"محمدرضا ذوقی" با توجه به ثبت جهانی مراسم سنتی مذهبی قالیشویان اظهار داشت: شناسایی و معرفی هر چه بیشتر مقام والای حضرت سلطانعلی ابن امام محمد‌باقر علیه‌السلام بعنوان اولین سفیر ولایت در ایران از مهمترین اهداف نخستین مسابقه عکس جمعه قالی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه کاشان ضمن تشکر و قدردانی از هنرمندان شهرستان فعالیت‌های انجام شده در شهرستان را مثبت خواند و وعده همکاری جهت برگزاری دومین دوره مسابقه عکاسی جمعه قالی در سطح کشوری را دادند.

این مسابقه با حمایت دانشگاه کاشان به مناسبت مراسم سنتی مذهبی قالیشویان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان و آموزشگاه سینمایی سیاه وسفید در مهرماه سال گذشته برگزار گردید.

در این مسابقه بیش از 600  اثر از 80 هنرمند عکاس از مناطق مختلف کشور و شهرستان کاشان با موضوع "کاروان پیاده‌روی عزاداران « فین» کاشان، آیین « قالی‌شویان» اهالی فین دردومین جمعه ماه مهر و جمعه « نشلجی ها» به دبیرخانه جشنواره عکس جمعه قالی ارسال شد. پس از داوری آثار در زمستان 1393با رای هیات داوران 9 اثر بعنوان آثار برتر انتخاب و در اختامیه مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

نظر شما :