پژوهش از سرمایه گذاری مهم تر است

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۳ کد : ۳۸۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۰۵
رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور توجه به پژوهش و تجاری سازی علم را لازم دانست و گفت: پژوهش از سرمایه گذاری مهم تر است و باید روی مغز متفکر افراد و پژوهش سرمایه گذاری کرد.
 

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور توجه به پژوهش و تجاری سازی علم را لازم دانست و گفت: پژوهش از سرمایه گذاری مهم تر است و باید روی مغز متفکر افراد و پژوهش سرمایه گذاری کرد.

دکتر سورنا ستاری در حاشیه نشست با مسوولان و اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان وظیفه دانشگاه‌ها را تربیت نیروی خلاق و توانمند دانست و اظهار داشت: باید اطراف دانشگاه‌ها شرکت‌های بزرگ مستقر شوند تا دانشجویان بتوانند در این شرکت ها ایده پردازی و پژوهش انجام دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در حوزه نانو رتبه هفتم دنیا را دارد و ما دستیابی به رتبه پنجم را در برنامه هایمان هدفگذاری کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: ستاد نانو یکی از ستادهای اول کشور است و در بخش های بین‌‌المللی نیز با توجه به معروفیت ایران در این حوزه و همکاری‌های بین المللی، بسیاری از شرکت‌ها برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به تبیین اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از بحث های اصلی در کشور تاکید کرد: اخیرا با چین تفاهم نامه همکاری در این حوزه امضا شده و ما در پارک علم و فناوری این کشور مستقر شده ایم.

معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان‌اینکه شرکت‌های دانش بنیان از معافیت مالیاتی برخوردارند افزود: 1500 شرکت دانش‌بنیان ار معافیت مالیاتی برخوردار شدند.

دکتر ستاری خاطر نشان کرد: بنیاد ملی نخبگان کشور برای پروژه هایی که تجاری باشد تسهیلات ویژه ای قرار می دهد.

معاون رییس جمهوری همچنین از پرواز اولین هواپیمای آتش نشان کشور در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: این هواپیما برای اولین بار در کشور با ظرفیت حمل 20 تن مواد اطفای حریق با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وارد ناوگان هوایی می شود.

 

نظر شما :