فرماندار کاشان: ایجاد شرکت های دانش بنیان گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۳ کد : ۳۸۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۰۳
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان گفت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری گامی مثبت در راستای اقتصاد مقاومتی است.
 

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان گفت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری گامی مثبت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

 ابوالفضل صدراییه در نشست با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه کاشان به پتانسیل‌‌های علمی و صنعتی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: تاریخ هفت هزار و 500 ساله این شهرستان نشان می‌دهد مردمی صنعتگر بوده اند که امروز هم آثار این صنعت را در شهرستان شاهد هستیم.

 وی شهرستان کاشان را به لحاظ علمی و دارا بودن صنایع فرش ماشینی و گلاب در خور توجه برای ایجاد پارک علم و فناوری دانست و اظهار داشت: کاشان در بخش صنایعی همچون تولید فرش ماشینی و گلاب در کشور و در دنیا حرف اول را می زند.

 وی به پتانسیل‌های علمی دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان با دارا بودن پژوهشکده‌های فرش و اسانس نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

 فرماندار کاشان با اشاره به سند چشم انداز بیست ساله کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است خاطر نشان کرد: محور توسعه اقتصادی شهرستان کاشان در بخش‌های گردشگری، صنایع دستی، تولید گلاب و اسانس است.

 وی ضمن اشاره به فعالیت صنایع کاشان افزود: بیش از 75 درصد فرش ماشینی کشور در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تولید می شود.

  صدراییه با بیان اینکه اقتصاد کشور در هر منطقه باید در راستای توسعه منطقه‌ای و محلی آن شکل بگیرد اظهار امیدواری کرد:با ارتباط با صنعت و فراهم کردن زمینه لازم برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان می توان گام مثبتی را در توسعه شهرستان برداشت.

 وی نقش خیرین و مردم را در توسعه این شهرستان قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: کاشان در بخش خیرین در حوزه بهداشت، سلامت، مسکن ، مدرسه سازی و آموزش عالی سرآمد است.

 فرماندار کاشان تجاری سازی ایده را لازم دانست و اظهار امیدواری کرد: با حمایت‌ها و مساعدت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایجاد پارک علم و فناوری شاهد روند رو به رشدو توسعه شهرستان در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.

 نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل نیز در این نشست نیروی انسانی این شهرستان را پتانسیل مثبت برای توسعه شهرستان دانست و افزود: مدارس استعدادهای ویژه در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل یک سوم استان اصفهان است.

 عباسعلی منصوری اظهار داشت:علی رغم صنعتی بودن منطقه و نیروی انسانی زیاد ولی جوانان تحصیلکرده بیکار در این شهرستان زیاد است که با حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان می توان در راستای رفع مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده گام برداشت.


نظر شما :