بازدید هیات دانشگاه مونتان اتریش از دانشگاه کاشان و امضای تفاهم نامه همکاری

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۴ کد : ۳۸۱۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۰
هیاتی از دانشگاه مونتان اتریش متشکل از پروفسور پیتر موزر، پروفسورفیلیپ فلک برگر و خانم دکتر افسانه جلیل زاده در جلسه­ای با حضور پروفسور زراعت ریاست دانشگاه، دکتر منعم زاده معاون پژوهشی، دکتر مزدیان فرد مدیر روابط بین الملل دانشگاه و مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی در محیطی صمیمی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند و تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه امضا شد.
 

هیاتی از دانشگاه مونتان اتریش متشکل از پروفسور پیتر موزر، پروفسورفیلیپ فلک برگر و خانم دکتر افسانه جلیل زاده در جلسه­ای با حضور پروفسور زراعت ریاست دانشگاه، دکتر منعم زاده معاون پژوهشی، دکتر مزدیان فرد مدیر روابط بین الملل دانشگاه و آقای نخی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی در محیطی صمیمی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند و تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه امضا شد.

 در دیدار ریاست دانشگاه و تیم اتریشی، دکتر زراعت ضمن معرفی شهر و دانشگاه کاشان با اشاره به چشم­انداز پیشرفت دانشگاه در افق 1404 گفت دانشگاه کاشان به منظور حرکت درجهت بین المللی شدن نگاه خاصی به تحقیقات و علوم و فناوریهای جدید دارد که به عنوان نمونه میتوان از پژوهشکده نانو، پژوهشکده اسانس، پژوهشکده انرژی، پژوهشکده آب و توسعه پایدار و همچنین اجرای رصدخانه ملی نام برد.

 وی ابراز امیدواری نمود با توجه به وجود دانشجویان فنی بسیار با استعداد در دانشگاه و پتانسیل های ویژه کانی و مواد معدنی منطقه وهمچنین صنایع متنوع از قبیل اتومبیل سازی، فرش ماشینی، نساجی، کاشی و سرامیک، عطر و اسانس، صنایع الکتریکی، کابل سازی، صنایع دستی و هنری، آرشیتکت بستر همکاری های علمی تحقیقاتی هر چه بیشتر میان دو دانشگاه فراهم گردد.

 دانشگاه مونتان که در مرکز شهر لئوبن اتریش واقع شده است در سال 1840 میلادی به عنوان مدرسه علوم معدنی در تخصص­های مختلف فنی، شیمی و معدنی فعالیت داشته سپس به دانشگاه معدن و در سال 1975به دانشگاه مونتان لئوبن تغییر نام یافت. امروزه عمده فعالیت دانشگاه مونتان در رشته های مختلف مهندسی، خصوصا مهندسی معدن، شیمی، حفاری، مواد، متالورژی، پلیمر، نفت، بازیافت و محیط زیست در مقطع کارشناسی تا دکتری می­باشد.

  از سال 2002 دانشگاه مونتان در یک برنامه توسعه میان مدت تعداد دانشجویان خود را از 1000 نفر به 3700 نفر در سال 2014 رساند و گسترش فعالیتهای بین المللی با دانشگاه ها و مراکز صنعتی را در دستور کار خود قرار داد که در این زمینه توانسته است با ایالات متحده، چین و کشورهای شرق آسیا روابط نزدیکی را توسعه دهد.

  دانشگاه مونتان اتریش بر اساس نظر سنجی که توسط روزنامه "فرمت" انجام گرفته برای ششمین سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست دانشگاه های اتریش شده است. همچنین در رده بندی کمی رشته های مهندسی حائز رتبه هفتم جهانی شده که این جایگاه نشان از موقعیت بالای این دانشگاه دررشته های فنی مهندسی دارد. در دوره تحصیلات تکمیلی این دانشگاه دروس به زبان انگلیسی ارائه می­شود که امکان مناسبی جهت جذب دانشجویان ایرانی را فراهم می­آورد.

اهم محورهای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه کاشان و دانشگاه مونتان اتریش به شرح زیر است:

     ارتقا فرآیند آموزشی مورد توافق با تسهیل تردد اساتید و محققین

    تبادل دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی

    توسعه برنامه های مطالعاتی مشترک

    به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه آموزش، علوم و تحقیقات

    فعالیت­های تحقیقاتی مشترک شامل سمینارها، کنفرانس­ها و سایر نشست­های علمی در موضوعات مورد علاقه دو موسسه

    گسترش پروژه­ های تحقیقاتی بین­ المللی مشترک

 ضمنا کلیه اساتید علاقه­مند به همکاری­های علمی و بین­المللی می­بایست با دکتر مزدیان فرد به عنوان نماینده دانشگاه کاشان در این تفاهم نامه هماهنگی به عمل آورند. امید است که اساتید مختلف دانشکده­های فنی و مهندسی از این فرصت عالی حداکثر استفاده را بنمایند. در پایان مراسم امضا تفاهم نامه، هدایایی به رسم یادبود به میهمانان اهدا شد و از قسمت های مختلف دانشگاه و جاذبه ­های توریستی شهر کاشان بازدید به عمل آمد.

 


نظر شما :